וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייפתח עליי: הבן ינהל מתקני הצניחה במקום אביו

יהושע בריינר

3.6.2011 / 17:31

בגיל 67, אלברט בכר תולה את הנעליים האדומות שלו ומפנה את ניהול המתקן לאימוני צניחה בתל-נוף לטובת בנו רן. האב מפרגן: "בחנתי אותו מספר פעמים, אפשר להיות שקטים ורגועים"

כבר 46 שנים שאלברט בכר רואה את העולם מלמעלה. כמי שמנהל את המתקן לאימוני צניחה במרכז הטסה והכשרות מיוחדות בבסיס תל-נוף, הוא זכה לזרוק מהמתקנים הגבוהים ומהמטוסים את כלל הקצונה הבכירה של צה"ל לדורותיה. "אני לא יכול לזהות מי יהיה רמטכ"ל, מבחינתי כולם אותו דבר", הוא אומר.

"רק את אריק שרון אני זוכר היטב. הוא היה לוחם אמיתי", מעיד בכר הוותיק. כעת, בגיל 67, הוא עומד לפרוש מהתפקיד ולהירגע מעט מהאדרנלין שאפשר למצוא רק מגובה של 50 מטרים ומעלה. אלא שמכל הצנחנים בעולם, מי שיירש את מקומו ויכשיר את דור העתיד של הצנחנים הוא דווקא בנו, רס"ר רן בכר, שייכנס לנעליים של אביו במהלך השבועיים הקרובים.

אלברט ורן בכר. דובר צה"ל
הבן נכנס לנעליים של אבא. אלברט ורן בכר/דובר צה"ל

"כל הזמן בבית דיברנו על רק צניחה, אצלנו הכומתה האדומה זורמת בדם", מספר בכר האב, "כשרן היה צעיר הוא היה מגיע לבקר ביחידה וכנראה שהחיידק של הצנחנים נדבק בו. כשהוא התגייס הוא הלך לקורס מדריכי צניחה ומשם הדרך הייתה טבעית". בכר היורש, נזכר איך את הקייטנות החליפו מתקני הצניחה הגבוהים, "הייתי מגיע בחופש הגדול למתקני האימון ומשהו שם קרץ לי. ידעתי שזה מה שארצה לעשות כשאתגייס".

רן החל לשרת בבסיס בתל נוף, כשאביו לצדו. האחרון מגדיר את עצמו כ"קצין הבטיחות של הסופרלנד" לצד מתקני האימונים הגבוהים שכל בעל כומתה אדומה מכיר היטב. "ברור לי שאני נכנס לנעליים גדולות", מספר רן, "אבא שלי מכיר כאן כל פינה וכל בורג במתקנים, אבל ברור שמכל האנשים אני שמח שדווקא אני מחליף אותו. זה נותן לי תחושת ביטחון גדולה מאוד". אלברט מגבה את בנו באמרו כי כבר חצי שנה "שאנחנו עושים חפיפה, אני בחנתי אותו מספר פעמים ואפשר להיות שקטים ורגועים, הוא יכול להיות שם גם בלעדיי".

אלברט ורן בכר. דובר צה"ל
"אבא שלי מכיר כאן כל פינה וכל בורג במתקנים"/דובר צה"ל

אלברט שכבר ראה דורות של צנחנים, כולל את הרמטכ"ל הנוכחי בני גנץ, מבין שהזמנים התחלפו. "הדור הנוכחי בקיא בכל דבר ויש לו קליטה הרבה יותר טובה", הוא מסביר, "זה דור מתקדם מאוד. בדור שלי נאלצנו ללמוד הכל דרך הרגליים. כל דבר ביצענו בריצה, במאמץ ובזיעה. היום הדברים הרבה יותר משוכללים". למרות זאת ועל אף שמאז מבצע קדש לא ביצע צה"ל צניחה מבצעית אחת, הוא עדיין מאמין שיש מקום לחטיבה האדומה. "תמיד יהיה צורך בצנחנים", הוא אומר, "אם האויב ילחיץ אותנו אנחנו נצטרך לבצע אקט של צניחה על מנת לעזור לעצמנו. אני לא מאמין שיבטלו את קורס הצניחה בצה"ל".

האהבה למצנחים, עוברת בגנים של משפחת בכר ורן כבר מקווה שילדיו יתפסו את מקומו על המתקנים הגבוהים. "אצלנו במשפחה אין דבר כזה פחד גבהים", הוא פוסק, "אין שאלה בכלל, אני מאוד ארצה שהבן שלי יחליף אותי בתפקיד".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully