וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מנקמה על חיסולי המדענים: תוגבר אבטחת אשכנזי

10.5.2012 / 0:11

בהערכת מצב שנערכה באגף המבצעים הוחלט כי מעתה יוצב שומר מחוץ לבית הרמטכ"ל לשעבר ומאבטח יתלווה אליו גם בעת נסיעותיו לחו"ל. הסיבה: חשש מנקמה על חיסולי המדענים באירן

בגלל חשש מנקמה על חיסול המדענים האירניים והבכיר בפרויקט הטילים האירני שנהרג בפיצוץ מסתורי בבסיס טילים של משמרות המהפכה הוצבה אתמול (רביעי) שמירה מחוץ לביתו של הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ומאבטח יתלווה אליו גם לנסיעותיו לחו"ל.

ההחלטה לתגבר את אבטחתו של הרמטכ"ל לשעבר התקבלה בתום הערכת מצב שנעשתה באגף המבצעים במטה הכללי, בה עלה שמו של רא"ל במיל' גבי אשכנזי כדמות לה פוטנציאל גבוה להוות יעד לפיגוע. בנוסף לאבטחה סביב ביתו ובעת נסיעותיו לחו"ל, תודרכו קצינים בכירים במילואים ובכירים במערכת הביטחון לשעבר להגביר את רמת הערנות במהלך שהייתם בחו"ל ולדווח על אירועים חשודים.

כמו כן, בישראל הביעו לאחרונה דאגה כי תאים חשאיים ארגון חיזבאללה וכוחות אל קודס במשמרות המהפכה מאירן הפזורים ברחבי העולם ינסו לנקום בחודשים הקרובים את חיסולם של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שנהרג בפיצוץ ברכבו בפברואר 2008.

"ההחלטה נעשתה על בסיס צורך"

על פי פרסומים זרים, ישראל מנהלת מערכה חשאית רחבה לעיכוב פרויקט הגרעין האירני ולכן מיוחסים למוסד ושליחיו סדרת פיצוצים במתקני גרעין ובסיסים צבאיים אירנים והתנקשויות במדעני גרעין. פעולות אלו, לטענת מומחים בינלאומיים, הביאו לעיכובים משמעותיים בפרויקט הגרעין. לאחרונה נעשו ניסיונות להתנקש בחיי דיפלומטיים ישראלים בהודו, תאילנד וגיאורגיה וסוכנויות הביון המערביות מצאו קשר ישיר לכלל הפעילויות שמובילות לאירן כאחרים לכך.

מדובר צה"ל נמסר כי "מטעמים ברורים לא נפרט את אמצעי ודרכי האבטחה של בכירי צה"ל בסדיר ובמילואים. החלטות בדבר אבטחת הרמטכ"ל לשעבר נעשות על בסיס צורך, הערכות מצב פקודות ונהלים".

לקריאה נוספת:
אחמדינג'ד: "חיסול מדענים לא יחסום צמיחת הגרעין"
"ישראל השתמשה בארגון טרור לחיסול מדענים באירן"
מי מחסל את מדעני הגרעין האירנים?

(עדכון ראשון: 22:32)

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully