וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלמנה מבאר שבע: "לקיחת האחריות לא תחזיר לי את גדי"

רמי שני

9.5.2012 / 21:50

אחרי השעיית שוטרת הסיור, אמרה מיכל ויכמן כי היא ידעה מיד שהמשטרה שיקרה בנוגע להגעתה למקום לפני הרצח. בצהריים עידכן אותה מפקד המחוז הדרומי של המשטרה על החקירה

בבית משפחת ויכמן בבאר שבע שררה היום (רביעי) אווירה קשה עוד יותר, בשל האפשרות שניתן היה להציל את גדי, אב המשפחה, שנרצח לפני כשבוע. מוקדם יותר הושעתה מתפקידה שוטרת הסיור שטענה כי סיירה בשכונת נווה זאב בליל הרצח, שם הרעישו הצעירים, ובה התפתחה מאוחר יותר התקרית שבסופה נרצח ויכמן. מהחקירה עלה כי השוטרת שיקרה, וכלל לא סיירה במקום.

מיכל ויכמן, האלמנה הטריה, לא חסכה ביקורת קשה ונוקבת מהמשטרה בשל התנהלותה בפרשה. "אני לא ממש בטוחה שהם יודעים שבגלל שהם לא היו כאן, בן אדם נרצח", היא זעמה, "ידעתי שהם משקרים מיד כשראיתי מה הם אמרו. היה להם מתאים להגיד שהם הגיעו, סיירו ולא ראו כלום אז חשבו שזה סתם משהו. אני יודעת שהם לא חשבו שזה יגמר ברצח. הם לא הגיעו, גדי ירד למטה וקרה מה שקרה. אנחנו סמכנו עליהם אבל הם לא הגיעו. זה שכולם לקחו אחריות, המפכ"ל ומפקד המחוז לא יחזיר לי את גדי".

מפקד המחוז הדרומי של המשטרה, ניצב יוסי פריינטי, הגיע בצהריים לביתה של האלמנה, ומסר לה פרטים על החקירה המתקיימת בעניין דיווחה של שוטרת הסיור. ניצב פריינטי סיפר לאלמנה כי בעקבות בדיקת צוות קצינים בראשות קצין האג"מ המחוזי התברר שהשוטרת והפקח לא מסרו דיווח אמת על סיורם שהתבצע לכאורה בשכונה.

"אי ההגעה - תקלה חמורה"

מאוחר יותר אמר פריינטי כי התגלתה בעיית אמינות קשה מאוד בדיווחה של השוטרת. הוא הדגיש את מחויבותו של כל שוטר לאמינות, והבהיר כי השוטרת הושעתה בשלב זה מעבודתה. במקביל, הושעה מעבודתו גם פקח העירייה שנלווה אליה לסיור.

"באתי לזירה ביחד עם קציני המחוז והתחנה. ביקשתי לתשאל באופן אישי את הפקח והשוטרת", אמר פריינטי. "השניים טענו כי בעקבות קריאות מאה למוקד, הגיעו סמוך לחצות, ראו שהגן ריק, לא ירדו, ועזבו לאירוע אחר. בעקבות טענות של תושבים על כך, שבחצות כלל לא הגיעה ניידת למקום, החלטתי למנות צוות של קצינים לבדיקת האירוע כולו, בהתייעצות עם המפכ"ל".

"אני לא יודע לומר בוודאות או בנחרצות, כי אם הם היו מגיעים בחצות, התוצאות הטרגיות היו משתנות, אבל אי ההגעה זאת תקלה חמורה", המשיך פריינטי. "הערכים של יושרה, אמינות, דיווח אמת הם ערכים בסיסים בדיווח שוטר. מפכ"ל המשטרה קיבל את המלצתי להעביר את הממצאים למח"ש ולהשעות את השוטרת לאלתר. במקביל, העברתי את הממצאים לראש עיריית באר שבע, שמנהלת הליך בדיקה מול הפקח העירוני. נדע להתמודד עם העניין ולהפיק לקחים ותיקונים. השוטרת והפקח לא נהגו כמצופה מהם במשטרת ישראל".

עוד בנושא
חשד: שוטרת שיקרה שהייתה בזירה לפני רצח ויכמן
פרקליט חשוד ברצח: "ויכמן ניסה לתקוף את הדוקר"
צפו: החשודים משחזרים את רצח גדי ויכמן בבאר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully