וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי קריית מלאכי: "פרשת האונס בעירייה - קצה הקרחון"

רמי שני

9.5.2012 / 13:12

כלי התקשורת שעזבו את העיר מאז פרשת קצב חזרו למלא את הרחובות בעקבות מעצר בכירי עירייה בחשד לאונס. התושבים מצדם, זועמים: "כל הפרשות הללו היו כבר ידועות לאנשים רבים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

בקריית מלאכי סוערות הרוחות בעקבות הפרשה שנחשפה הבוקר (רביעי), במסגרתה שני בכירים בעירייה ואדם נוסף נחשדים בביצוע שורת עבירות מין, בהן אונס, בעילה תוך יחסי מרות ומעשים מגונים, ובעבירות של סחיטה באיומים, שוחד, מרמה והפרת אמונים. תושבים רבים הביעו זעזוע מהפרסומים, ולא חסכו מילות ביקורת מבכירי העירייה שנעצרו. רבים מהתושבים אמרו כי הם מתביישים להגיד שהם מקריית מלאכי, כי המעשים שפורסמו גוזלים מהעיר את שארית הכבוד שנותרה לה.

עיריית קריית מלאכי. דרור עינב
"מתביישים בקריית מלאכי". עיריית קריית מלאכי, היום/דרור עינב

ככל הידוע, הפרשה התפוצצה במהלך ישיבת מועצת העיר, שבה הטיחו בכירי העירייה האשמות קשות זה בזה, ומשם הועברו חלק מהפרטים למשטרה. האישה שעל פי החשד נאנסה כבר נחקרה, אולם ככל הידוע, היא לא הגישה תלונה על האונס.

"זה לא התחיל מזה עם הוויכוח בינינו, זה התחיל הרבה לפני, זה מתרחש שנים", אמר יוסי חדד, יו"ר האופוזיציה בעירייה, "מאחר ויש צו איסור אני לא יכול לדבר כי אני הגשתי את התלונה". לצד זאת ציין כי "אני גאה תמיד להיות תושב קריית מלאכי ותמיד אהיה גאה, אפילו היום במצב הזה".

מהנדס שהתריע על עבירות בעירייה פוטר

בוריס בורוכוב, סגן ראש העיר, סיפר כי הגיע הבוקר לעירייה והופתע לראות שהגיעה משטרה שביצעה מעצרים , אך ציין כי אינו יודע מיהם העצורים. לדבריו, "בינתיים עוד לא הוכח כלום ואני לא יודע כלום. כואב לי תמיד כשקריית מלאכי בכותרות בדברים כאלה, זה לא עושה לי טוב וגם לא לתושבים אבל צריך לחכות ולראות".

בעיר זועמים על כך שהדברים היו ידועים זמן רב, אולם לא נחקרו על ידי המשטרה וטואטאו מתחת לשולחן. "כל הפרשות שמתגלות עכשיו נרשמו בעיתונות המקומית והיו ידועות לאנשים רבים", אמר אחד התושבים. "השחיתות שמתגלה עכשיו היא רק קצה הקרחון. מדובר בשחיתות שמקיפה תחומים רבים, כולל עבירות בנייה והתנהלות בלתי תקינה במשך תקופה ארוכה". בשבוע שעבר, פוטר מהנדס העירייה לאחר שהתריע במכתב למנכ"ל על עבירות שונות שמתרחשות בעיר. הוא הצביע בעיקר על מתן תשלומים גבוהים בצורה בלתי מבוקרת לקבלנים המבצעים עבודות עבור העירייה.

בעקבות חשיפת הפרשה, עיריית קריית מלאכי אינה מושבתת, אולם הפעילות בה הצטמצמה לשירותים הנחוצים בלבד. קבלת קהל כמעט שאינה מתבצעת, ואנשים שתכננו לקבל שירותים מהעירייה יצאו מאוכזבים. "נאמר לי לבוא מחר, למרות שאני לא יודע אם אוכל לעשות זאת", אמר תושב שיצא מהעירייה, לאחר שלא הורשה לעלות למחלקה אליה ביקש להגיע. "אני מקווה שמחר אוכל לקבל את השירות, אבל אני בהחלט לא יודע".

העיר מלאה היום שוב עיתונאים ואנשי תקשורת רבים, למורת רוחם של התושבים, אשר חשבו שעם גוויעת פרשת האונס של הנשיא לשעבר, משה קצב, ייצוגם יבוא לידי ביטוי באירועים חיוביים בלבד.

"לא שמעתי משהו מיוחד, שמעתי כל מיני שמות באוויר. כל השמות שהוזכרו הם אנשים נחמדים שמשרתים את הציבור", אמר הבוקר שמואל גולדשטיין, תושב העיר, "אני המום, לא יודע מה להגיד יותר". גולדשטיין הביא חוסר נחת מהשמות שהוזכרו בהקשר לפרשה. "זה מטריד מאוד", אמר. יחד עם זאת סירב גולדשטיין לייחס קשר לשורת הפרשות המיוחסות לעיר, בכלל זה פרשת האונס של הנשיא לשעבר קצב ואמר כי זהו רצף אקראי בלבד, "זה קורה גם באשקלון, אשדוד ולוד", והוסיף "אני גאה בקריית מלאכי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully