וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורידה: "ארגון ניאו-נאצי התכונן למלחמת גזעים"

9.5.2012 / 9:21

עשרה בני אדם, חברי "החזית האמריקאית", נעצרו באמצעות מידע מודיעיני. "הם ראו עצמם כשומרי הגזע הלבן, והאמינו שצפויה מלחמה בלתי נמנעת שבה ייהרגו יהודים ומהגרים"

רשויות אכיפת החוק במדינת פלורידה שבארצות הברית הודיעו אמש (שלישי) על מעצרם של עשרה בני אדם, חברים בארגון גלוחי הראש הגזעני "החזית האמריקאית", שלפי התצהיר הוא מוכר כ"ארגון טרור מקומי", בחשד שהתאמנו באזור פארק השעשועים "דיסני וורלד" בעיר אורלנדו, לקראת "מלחמת גזעים". העשרה נעצרו במספר פשיטות של המשטרה במקומות שונים הודות למידע מודיעיני שהגיע מסוכן משטרתי שחדר לשורות הארגון והעביר ממנו מידע במשך כשנה וחצי, כחלק מחקירה משותפת של סוכנות הביון האמריקאית - ה-FBI, והמשטרה המקומית.

בתצהיר שפרסמה המשטרה, נכתב כי החשוד בהנהגת הקבוצה, מרקוס פאלה בן ה-39, אימן את חבריו למה שהאמין שהוא "מלחמה בלתי נמנעת", שחלק ממנה הוא "הרג יהודים, מהגרים ובני מיעוטים אחרים". בין היתר, תכנן פאלה פעולה נגד קבוצת גלוחי ראש יריבה כדי לקבל תשומת לב תקשורתית, ואף החל לחקור שימוש פוטנציאלי ברעל כנשק ביולוגי. "פאלה ראה עצמו ואת שאר חברי הקבוצה כשומרי הגזע הלבן, והאמין שמלחמת הגזעים תתקיים בתוך שנים ספורות", נכתב. על פי נתוני "הליגה נגד השמצה", ארגון "החזית האמריקאית" פעיל זה 25 שנה. לפני כשנה נורה למוות מנהיגו דיוויד לינץ', בנסיבות שעדיין אינן ברורות, ומאז, נטען בנתוני הליגה, הארגון לא התאושש ולא צמח לו מנהיג דומיננטי. ב-25 שנות פעילותה הואשמו חבריה במספר לא מבוטל של אירועים אלימים, לרבות השחתה, תקיפה ורציחות

מוקפים בגדר תיל ובשני כלבי פיטבול

בסיס ההתארגנות, לפי התצהיר, פעל כ-15 קילומטרים בלבד מפארק השעשועים הידוע. המקום הוקף בגדר תיל, שלוש תעלות, ושני כלבי פיטבול שהסתובבו. פאלה דאג גם למגן את קירות הבית. עוד נמסר כי נאספו במקום כלי נשק וחומרי נפץ רבים. תשעת החשודים הנוספים לפאלה, הם כריסטופר ברוקס, בן 27, ריצרד סטוקדייל, בן ה-23, קנט מק'קאלן, בן 22, פטרישיה פאלה, בת 36, ג'ניפר מק'גאוון, בת 25, מארק מק'גאוון, בן 29, דייאן סטיבנס, בת 28, פול ג'קסון, בן 25 ודסטין פרי, בן 21, כולם תושבי פלורידה. מרקוס ופטרישיה פאלה שוחררו בינתיים שניהם בערבות של כחצי מיליון דולר כל אחד.

פלורידה, "מדינה השמש הזורחת", היא המדינה בעלת שיעור היהודים הגבוה ביותר ממדינות דרום ארצות הברית. לא זו בלבד, אלא שבמדינה פועלות קהילות רבות של בני מיעוטים שונים, לרבות אפרו אמריקאים, היספנים ומהגרים ממקומות שונים. לאחרונה עלתה המדינה לכותרות גם כן בהקשר של אלימות וגזענות, בעקבות רצח הנער טרייבון מרטין, במה שזכה בתקשורת לכינוי "רצח הקפוצ'ון". הרצח אירע ב-26 בפברואר, כאשר מרטין, תושב פלורידה, ירד למכולת על מנת לקנות חטיף בזמן הפסקת משחק NBA בו צפה בטלוויזיה. ג'ורג' צימרמן, מתנדב המשמר האזרחי ממוצא היספני, עקב אחריו והתקשר למשטרה בטענה שהוא נראה חשוד. צימרמן לא חיכה לתשובת המשטרה וירה במרטין, שלא היה חמוש, כדור אחד בראשו. התקרית עוררה סערה בארצות הברית, בשל הטענה כי צימרמן חשד במרטין רק בשל צבע עורו וכיוון שחבש קפוצ'ון.

לקריאה נוספת
ברלין: זיקוקים, צלבי קרס ועצורה בשגרירות ישראל
"רוצחי הקבב" הניאו נאצים בגרמניה: "טרור ימני"
ארה"ב: בן 10 הואשם ברצח אביו, מנהיג ניאו-נאצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully