וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: "אחד מכל שישה מקרי סרטן נגרם בגלל זיהום"

על פי המחקר, שהתפרש על פני 184 מדינות, שני מיליון מהמקרים שאובחנו ב-2008 נובעים מכך. "ליישום שיטות קיימות למניעת זיהומים תיתכן השפעה מכרעת על המאבק העולמי במחלה"

זיהומים רבים שנגרמים כתוצאה מהידבקות בווירוסים, חיידקים וטפילים שונים, וברובם כאלה הניתנים למניעה ולטיפול, אחראים לכשני מיליון מקרי סרטן חדשים בכל שנה, כך לפי מחקר של הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן, הממוקמת בליון שבצרפת. לפי המחקר, המתפרסם הבוקר (רביעי) בירחון המקצועי לאונקולוגיה "לאנסט", שישית מתוך 12.7 מיליון מקרי הסרטן שאובחנו ב-2008 נגרמו כתוצאה מזיהומים נפוצים.

מרבית מקרי הסרטן שנגרמים כתוצאה מזיהומים קשורים בארבעה זיהומים נפוצים יחסית: צהבת B ו-C והחיידק הליקובקטר פילורי עלולים לגרום לסרטן בקיבה ובכבד בעיקר אצל גברים, ו-וירוס הפפילומה העשוי לגרום לסרטן צוואר הרחם בקרב נשים. עוד עולה ממסקנות המחקר, שכיסה 184 מדינות ועלולה להיות לו השפעה רבה על כל הקשור במלחמה בסרטן, כי יש להחמיר ההקפדה על הנושאים הקשורים לתחום בריאות הציבור, בדגש על מניעת זיהומים. "יישום שיטות קיימות למניעת זיהומים, כגון חיסונים, עלול להשפיע באופן משמעותי על המאבק העולמי בסרטן", נכתב.

בין יתר הנתונים המופיעים במחקר, עולה כי רק כ-3.3% ממקרי הסרטן באוסטרליה ובניו זילנד נגרמו כתוצאה מזיהום, אולם במרכז ודרום אפריקה כמעט כשליש ממקרי הסרטן קשורים בזיהומים.

וואלה! בריאות

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן
  • מחקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully