וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסכם האחדות: הפגנות הערב בתל אביב ובירושלים

ענת שלו

8.5.2012 / 10:47

פעילי המחאה החברתית שעמלו על ההכנות להפגנה שתוכננה לבשר את שובה של מחאת הקיץ, שינו התכניות בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות. "חייבים להציל את המדינה שלנו מהידיים האלה"

המחאה על האחדות בדרך: פעילי המחאה החברתית, המתכוננים לקראת הפגנה נגד יוקר המחיה ובעד צדק חברתי שתוכננה ליום שבת הקרוב, התארגנו מהר ברגע ששמעו על הדיל הפוליטי שנרקם בין מופז לנתניהו ויקיימו היום (שלישי) הפגנה בשני מוקדים שונים בארץ, בכיכר הבימה בתל אביב וברחבת המשביר בירושלים תחת הכותרת "כל העם אופוזיציה – כל הארץ יוצאת לרחובות".

"המהלך של יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה הוא מפחיד ומזעזע, אבל אין ברירה אלא להסתגל ולהתארגן בזריזות מולו", אמר הבוקר אלון-לי גרין, מפעילי המחאה החברתית וממארגני ההפגנה הערב, וביקש להעביר מסר לפיו "אם הם רוצים להשאיר את הכנסת בלי כמעט אופוזיציה לממשלה האנטי דמוקרטית והאנטי חברתית בהיסטוריה – האופוזיציה תעבור לרחובות. מהיום כל העם אופוזיציה".

צעדה לכיכר רבין מכיכר הבימה במחאה על יוקר המחיה, באוקוטבר 2011. דרור עינב
"המהלך של יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה הוא מפחיד ומזעזע, אבל אין ברירה אלא להסתגל ולהתארגן בזריזות מולו"/דרור עינב

סתיו שפיר, ממובילות המאבק החברתי בקיץ הקודם, שחזרה בשיחה עם וואלה! חדשות את ההלם שפקד אותה ואת שותפיה בעקבות אירועי הלילה האחרון בכנסת, שטרפו מחדש את קלפי המשחק הפוליטי. "אנחנו פה כבר שעות ארוכות תחת בהלה של טלפונים, קולות שמגיעים אלינו של אזרחים מכל כיוון - אנשים שפשוט המומים ומרגישים נבגדים יותר ממה שהרגישו אי פעם", אמרה. "זה ממש מלוכלך. קיבלנו את הידיעה בזמן שישבנו כמה פעילים ולא האמנו שהבן אדם הזה יכול שוב ושוב לשקר לנו, בטווח של ימים. אנחנו חייבים להציל את המדינה שלנו מהידיים האלה".

לדברי שפיר, המהלך הפוליטי המפתיע מהווה הכרזת "מלחמה על המדינה". בהקשר ישיר, התייחסה שפיר לשאיפה למחאה גדולה נוספת – שתכלול הפעם אג'נדה פוליטית מובהקת. "ראש הממשלה זורע פוליטיקה של פחד ואימה ואנחנו דורשים פוליטיקה אחרת. צריך לצאת לרחובות ברעש גדול, לצעוד ביחד ולדרוש שהממשלה הזאת תלך הביתה", אמרה. "אנחנו רוצים ממשלה שקשורה לאזרחים שלה, שמשרתת אותם ולא בוגדת בהם מדי יום, לא מחסלת את השירותים החברתיים ובונה מדינת ישראל חדשה. אנחנו צריכים את המקום הזה, אנחנו אוהבים אותו וזקוקים לו, אנו זקוקים לתקווה שניתן עוד להציל אותו. תקווה שראש הממשלה דואג לפרק מדי יום ביומו".

"ממשלה שעושקת, רומסת ומחריבה"

סתיו שפיר הודיעה הבוקר בדף הפייסבוק שלה על הפגנות שייערכו ברחבי הארץ וכתבה כי "יושב ראש האופוזיציה וראש הממשלה השאירו אותנו ללא שום הגנה כנגד הממשלה המחרידה הזו - ממשלה שעושקת, רומסת ומחריבה את החברה הישראלית בגסות שלא נראתה כאן מאז הקמתה. בהיעדר אופוזיציה בכנסת - העם הוא האופוזיציה. אנחנו מוכרחים לצאת לרחובות עכשיו, לדרוש שינוי אמיתי, לדרוש תקווה".

בדף הפייסבוק של האירוע, בו נכון לשעה זו אישרו את השתתפותם כ-300 בני אדם, היו שהביעו מנגד גם מחאה ותרעומת על קיום ההפגנה היום, בטענה כי קיומה יסיט משאבים נחוצים מהתכנון לקראת ההפגנה בשבת, שהפעילים החברתיים מקווים שתהיה יריית פתיחה למחאה החברתית המחודשת. אך בכל זאת, מתעקשים המארגנים על חשיבות ההפגנה הערב. "כמו גנבים בלילה נפגשו ראש הממשלה וראש האופוזיציה כדי לגנוב לנו את המדינה. לא נרשה להם להמשיך להרוס לנו את הבית. הממשלה הזאת צריכה ללכת. המאבק על החיים שלנו מתחיל היום!", אמרו.

ממשלת אחדות לאומית - סיקור מיוחד:
דרמה בכנסת: אין בחירות - קדימה מצטרפת לממשלת אחדות
לבני על הסכם האחדות: "יש פוליטיקה אחרת, היא תנצח"
כרוניקת הזגזוגים של מופז: מ"בית לא עוזבים" עד "נתניהו שקרן"
הסכם האחדות בין הליכוד וקדימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully