וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל של ש"ס: הממשלה לא תוכל לתמוך בחוק שירות לכל

פנחס וולף וטל שלו

7.5.2012 / 13:22

ועדת השרים אישרה את הצעות החוק שמחליפות את חוק טל אך על ההחלטה הוגש ערר לכן הממשלה לא תוכל לדון בנושא לפני פיזור הכנסת. השר ישי ביקר במאהל הפראיירים: "מסכת צביעות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

תרגיל של ש"ס יגרום ככל הנראה לדחיית תמיכת הממשלה בחוק שירות לכל, דבר שימנע מהקואליציה לתמוך בהצבעה, אם תובא ההצעה היום (שני) למליאת הכנסת. ועדת השרים לחקיקה אישרה ברוב של תשעה מול ארבעה את הצעות החוק הפרטיות שהעצמאות וישראל ביתנו הגישו בעניין, אלא שהשר משולם נהרי מש"ס הגיש ערר על ההחלטה, דבר שמחייב את הממשלה לדון בנושא, ורק לאחר מכן להחליט על תמיכתה.

התומכים בהצעת החוק היו השרים גדעון סער, דן מרידור, מיכאל איתן, יוסי פלד (הליכוד), סטס מיסז'ניקוב, יצחק אהרונוביץ, וסופה לנדבר (ישראל ביתנו) אורית נוקד ושלום שמחון (העצמאות). המתנגדים היו השרים דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי) בני בגין (הליכוד) והשרים יעקב מרגי ומשולם נהרי (ש"ס).

"אסור להפוך את האלטרנטיבה ההתנדבותית לחובה"

ח"כ דוד רותם, יוזם ההצעה של ישראל ביתנו אמר: "אני סבור שזהו חוק חשוב ביותר משום שהוא מכיר הן בחשיבותו של השירות הצבאי והן בחשיבות לימוד התורה. כל אזרח במדינת ישראל חייב בשרות צבאי או לאומי, והימים בהם כל הנטל נישא על כתפי אוכלוסיה מסוימת אחת בעם חייבים להיות נחלת העבר".

נציג משרד הביטחון, היועץ המשפטי של המשרד, אחז בן ארי, התייחס להצעה בדיון: "פרסמתי אתמול תזכיר חוק שדן בסוגייה. היא מתואמת באופן ראשוני עם צה"ל ומשרד המשפטים תוך שהממשלה תציע את ההסדר ואני מציע שתינתן העדפה להצעת החוק הממשלתית על פני הצעות החוק הפרטיות".

השר נהרי הסביר מדוע הוגש הערר. "נושא הצעת החוק הוא בעל חשיבות רבה ובעל השלכות והשפעות עמוקות שיש בהן כדי ליצור פירוד וקרע בעם וראוי שהממשלה תדון בכובד ראש ולא תיתן ידה להצעות פופוליסטיות", ציין נהרי.

השר הרשקוביץ הוסיף ואמר: "אני בעד שוויון בנטל וחובת שירות צבאי לכל מי שכשיר לשירות. באשר לפטורים מן השירות הצבאי, ההתנדבות עצמה היא ערך חשוב ועליה מושתת כל חברה. אסור להפוך את האלטרנטיבה ההתנדבותית לחובה ולבטל ערך זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ישי: ?לגייס לאלתר ומיד את אלפי החרדים שממתינים לגיוס?

יו"ר שס ושר הפנים אלי ישי הגיע היום לביקור במאהל "הפראיירים" וקרא ?להסיר את מסכת הצביעות של פוליטיקאים רבים. אנחנו שירתנו ורבים מאיתנו משרתים - יש אלפי חרדים שמעונינים לשרת זה הולך ועולה והצבא לא מוכן לגייס אותם?. השר ישי אמר שמשיחות שקיים עם בכירים בצה"ל התגלה כי צה"ל בעצמו נמנע מגיוס מרבית החרדים, והוא קרא לשר הביטחון ולצהל ?לגייס לאלתר ומיד את אלפי החרדים שממתינים לגיוס?.

ישי תקף בחריפות את הצעות החוק הפרטיות שהגישו היום ישראל ביתנו והעצמאות וטען כי ?מדובר בהצעות חוק פופוליסטית שנועדו לצבור נקודות בקמפיין של העצמאות וישראל ביתנו. שר הביטחון יכול בחתימה קטנה לאשר את גיוסם של כל החיילים?, אמר ישי.


עוד בנושא
במאהל הפראיירים קוראים לנתניהו: "עמוד במילתך"
נתניהו לראשי המאבק נגד חוק טל: "אציג חוק שוויוני יותר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully