וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאהל הפראיירים קוראים לנתניהו: "עמוד במילתך"

טל שלו

6.5.2012 / 15:24

"מצביעים לראש ממשלה אמין" היא הסיסמה החדשה של המחנה המשותף לשוויון בנטל, שיקים מאהל מחוץ לועידת הליכוד. קוראים לנתניהו להביא להצבעה חוק חלופי לחוק טל כבר במושב הזה

בעוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להכריז הערב (ראשון) על הקדמת הבחירות, ימתינו מחוץ לכינוס ועידת הליכוד בגני התערוכה אנשי "מאהל הפראיירים", שיקימו במקום מאהל ויזכירו לנתניהו כי רק לפני שבוע נפגש עמם והבטיח להם כי חוק שוויון בנטל יועבר עוד לפני הבחירות. "מצביעים לראש ממשלה אמין", היא סיסמת הקמפיין האינטרנטי שישיק היום המחנה המשותף לשוויון בנטל, שיכלול קריאה מפורשת לנתניהו "לעמוד במילה" ולהביא חוק חדש לשוויון בנטל.

"ביום ראשון שעבר נפגשנו עם ראש הממשלה והוא נתן לנו הבטחה חד משמעית שהוא - לא ליברמן, לא יאיר לפיד - מעביר חוק חדש לשוויון בנטל לפני הבחירות", אמר עידן מילר, מראשי המחנה המשותף, לוואלה! חדשות. מילר הסביר כי ביממה הקרובה הם מתכוונים להפעיל לחץ מסיבי על ראש הממשלה כדי שאחת מהצעות החוק - של ישראל ביתנו ושל סיעת העצמאות - שצפויות לעלות מחר בוועדת שרים לחקיקה, תעבור במהרה גם לקריאה ראשונה בכנסת עוד לפני ההצבעה הצפויה על פיזורה.

"היועץ המשפטי של הכנסת הבהיר לנו שהצעת החוק הממשלתית יכולה לעבור בקריאה ראשונה עוד לפני פיזור הכנסת ואנחנו דורשים שראש הממשלה יעמוד במילתו, יקדם את החקיקה וידאג לאישור החוק, הן בוועדת שרים לחקיקה והן בקריאה ראשונה, עוד לפני פיזור הכנסת".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי המילואימניקים בלשכתו, אפריל 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת נתניהו ואנשי המאהל/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ביום ראשון שעבר הצהיר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי יפעל לקדם חוק חלופי לחוק טל. "חוק טל יוחלף בחוק אחר, צודק יותר, שוויוני יותר, חוק שיחלק בצורה הוגנת יותר את הנטל בין כל אזרחי ישראל - ערבים ויהודים כאחד. נביא את החוק הזה בצורה שהוא לא ישסה ציבור בציבור", אמר נתניהו. בינתיים, המערכת הפוליטית נכנסה לסחרחרת בחירות וקשיים תקנוניים עשויים להקשות על ההצבעה עוד לפני פיזור הכנסת.

שר החוץ ויושב ראש "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, הבטיח ביום חמישי כי אם הצעת החוק ל"גיוס לכולם" שגיבשה סיעתו לא תעבור ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה, הוא יפעל לגייס רוב כדי להעביר את החוק בעת פגרת פיזור הכנסת, אך חוות דעת משפטית של הכנסת פסלה אפשרות זו. עם זאת, במחנה הפראיירים מדגישים כי אם ועדת שרים לחקיקה תאשר בישיבתה מחר את אחת ההצעות, אין צורך בקריאה טרומית והצעת חוק חדשה לשוויון בנטל תוכל לעבור בקריאה ראשונה רגע לפני ההצבעה על פיזור הכנסת.

אנשי המחנה המשותף בחרו לערער בקמפיין על אמינותו של ראש הממשלה, וקראו לנתניהו "להוכיח לכל עם ישראל שבעיית האמינות שהייתה מנת חלקו בעבר אינה קיימת עוד וכי הבטחה מפורשת של ראש ממשלת ישראל – לא יתכן שלא תתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully