וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בתל אביב נגד הפליטים: "המצב יוצא משליטה"

ענת שלו

6.5.2012 / 23:10

"התושבים מרגישים שאיבדו את הביטחון האישי שלהם ואת התחושה שיש להם זכות קיום פה במדינה", אמר אחד המשתתפים במחאה הספונטנית של תושבי שכונות דרום העיר. 2 מפגינים נעצרו

כ-150 תושבי שכונות דרום תל אביב התכנסו הערב (ראשון) להפגנה ספונטנית במחאה על הידרדרות המצב בשכונותיהם בגלל נוכחותם הפליטים והעובדים הזרים. התושבים המתגוררים בין היתר בשכונות קריית שלום, שפירא והתקווה, יצאו להפגין לאור המתח הגובר בין הפליטים והעובדים הזרים השוכנים בשכונות לבין תושבי השכונות הוותיקים, אירועי זריקת בקבוקי התבערה בשבוע האחרון ועל כך שלטענתם לא נקבעה מדיניות מוסדרת בנושא ההגירה. עוד טוענים המפגינים, כי התוצאה היא שהמצב בשכונות הדרום יוצא מכלל שליטה.

הפגנה נגד מסתננים בשכונת נווה שאנן בתל אביב, אפריל 2011. אורי לנץ
"אף אחד לא לוקח אחריות על המצב והוא יוצא מכלל שליטה. יש הרבה מקרי אלימות שמובילים להידרדרות של האזור"/אורי לנץ

במהלך ההפגנה עצרה המשטרה שני מפגינים בגין הפרת סדר, לאחר שלדברי המשטרה הם ניסו לחסום את הכביש ולא נשמעו להוראות השוטרים. מנגד, טוענים המפגינים כי המשטרה הפעילה אלימות כלפיהם. "היעדר המדיניות והשליטה של הגורמים השונים – מהעירייה ועד הממשלה, גורם לכך שהאנשים חצו את סף הספיגה שלהם, אמר במהלך ההפגנה ששי בן מנחם, בן 36, אשר נולד וגדל בשכונת שפירא, בה הוא חי גם כיום ופעיל בה חברתית, "אף אחד לא לוקח אחריות על המצב והוא יוצא מכלל שליטה. יש הרבה מקרי אלימות שמובילים להידרדרות של האזור". לדבריו, בקרב התושבים "יש הרבה מתח ותסכול. אנחנו רואים שבשבועות האחרונים הכל מתחיל להתפוצץ בפנים".

"התושבים עשויים לקחת את החוק לידיים"

"אם הממשלה לא תיקח אחריות על המצב, עשוי להיות מצב חס וחלילה בו התושבים ייקחו את החוק לידיים", המשיך בן מנחם, "אנשים מרגישים שהם איבדו את הביטחון האישי שלהם ואת התחושה שיש להם זכות קיום פה במדינה. המצב מאוד מדאיג אותנו וזה מאוד עצוב, השכונות במצב חמור והוא רק הולך ומידרדר".

צילה יצחק, מוועד פעילי קריית שלום, תיארה את המציאות הקשה בשכונות ואמרה כי "אין מדיניות הגירה מוסדרת מצד הרשויות ואנחנו סובלים מזה. אנחנו לא גזענים, אחרת היינו קמים לפני 40 שנה כשהתחילו להביא הנה זרים על ימין ועל שמאל". לדבריה, "לרשויות לא אכפת מה קורה פה, פה ושם יש סיורים של חברי כנסת באזור אבל אנחנו לא רואים שמשהו נעשה לצערנו הרב".

"אנחנו רוצים להעיר את אדון רון חולדאי ואדון ביבי נתניהו – המצב לא טוב, אנחנו מסכנים את חיי ילדינו פה כל יום", הוסיפה יצחק, "אנשים מפחדים להסתובב ברחוב ואף אחד לא עושה דבר לשנות את המצב". לדבריה, אין לתושבים בעיה עם תושבים שמגיעים לשכונות בגלל סכנה הנשקפת להם במדינות מוצאם, "אנחנו מקבלים אותם באהבה", אבל יחד עם זאת ציינה כי "צריכה להיות מדיניות, לראות איך משאירים אותם פה, איך נותנים להם את הזכויות שמגיעות להם. אבל יש גם מסתננים ומהגרי עבודה, שעם כל הכבוד והרצון הטוב, צריך להוציא אותם מהשכונות ובכלל מהמדינה, כי אנחנו לא יכולים להכיל אותם".

עוד באותו נושא:
בדרום תל אביב זועמים: "זאת כבר לא השכונה שלנו"
שוב: בקבוקי תבערה הושלכו על בית בדרום תל אביב
חולדאי לנתניהו: תושבי ת"א מופקרים מול הפליטים
"הצתת בתי הפליטים בתל אביב - פעולה נפשעת"

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני

  • עוד באותו נושא:
  • מסתננים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully