וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכתרה אלופת פרקי אבות: "נהיה חברה מתוקנת יותר"

ענת שלו

6.5.2012 / 19:57

במסגרת לימודי "תרבות ישראל ומורשתו" נערך גמר חידון הבקיאות אליו העפילו 14 תלמידים מרחבי הארץ, ובסופו נבחרה "אלופת פרקי אבות". הזוכה: "מאוד מתרגשת מהניצחון"

חידון בקיאות ארצי בפרקי אבות התקיים היום (ראשון) לראשונה במסגרת לימודי המקצוע "תרבות ישראל ומורשתו". 14 תלמידים, מתוך חצי מיליון מכל רחבי הארץ, העפילו לגמר שהתקיים הבוקר, בסופו הוכתרו שלושת המקומות הראשונים ובראשם "אלופת פרקי האבות". "אני משוכנע שאם כולנו, ובוודאי בני הנוער, נלמד פרקי אבות נהיה חברה יותר מתוקנת, וברוח הימים הקשים האלה גם פחות אלימה", אמר שר החינוך, גדעון סער, בגמר תוך התייחסות למקרי האלימות הרבים מסוף השבוע האחרון.

האלופה שהגיעה למקום הראשון היא עדן דוד מתיכון עירוני מקיף רמות בבת ים, למקום השני הגיעה תמר ג'ינלי ממקיף ד' באשדוד ולמקום השלישי הגיעה חופית פדידה, מבית הספר החקלאי נחלת יהודה בראשון לציון. שלושה התלמידים שזכו במקומות הראשונים יקבלו שוברים כספיים להעשרת הספרייה היהודית ציונית בבית ספרם בערך של 3,000, 2,000 ו-1,000 שקלים בהתאמה. כמו כן, כל אחד מהזוכים יקבל מחשב נישא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"זה מראה את הדרך הנכונה להתנהג בה בחיים". שר החינוך גדעון סער והזוכה עדן דוד/מערכת וואלה, צילום מסך

עבור עדן דוד, הזוכה, ברור מאליו שהנושא צריך להיכלל בתוכנית הלימודים של כלל בתי הספר. "אני חושבת שזה משהו שחשוב לכל אדם ללמוד, זה מראה את הדרך הנכונה להתנהג בה בחיים, זה מעמיק וזה יכול לתת עצות מאוד חשובות, במיוחד לילדים בגילאים שלנו, שצריכים אותן לקראת החיים". הזוכה ציינה כי בכוונתה "להמשיך להעמיק וללמוד את הנושא". מיד לאחר זכייתה לא ניתן היה להתעלם מההתרגשות. "אני מאוד מתרגשת מהניצחון. בסך הכל ידעתי את כל התשובות, היה לי קל. הייתי מאוד בלחץ אבל ידעתי על מה שואלים אותי ואני חושבת שהצלחתי בחידון כי באמת אני מתעניינת במה שכתוב בפרקי אבות", סיפרה.

התחרות התקיימה היום לראשונה, בקרב תלמידי כיתה ח' מבתי הספר הממלכתיים, אשר למדו לאורך שנת הלימודים משניות מפרקי אבות. במשרד החינוך מציינים כי הכנסת המקצוע "תרבות ישראל ומורשתו" הונהג על ידי סער עם כניסתו לתפקיד, במטרה "לטפח את תחושת הזהות שלהם עם המורשת היהודית".

בשלב הראשון השתתפו כל כיתות ח' בחידון מקדים, והתלמידים שניצחו בשלב הבית ספרי עלו לשלב המחוזי, שהתקיים באינטרנט. החידונים, על כל שלביהם, התמקדו בהיבטים ערכיים מפרקי אבות והתלמידים הונחו לדעת לצטט את האמרות. השופטים בחידון היו יו"ר ועדת המקצוע שכיהן כיו"ר חבר השופטים, פרופ' בנימין איש שלום, פרופ' אביגדור שנאן מהאוניברסיטה העברית, ד"ר מיכל מושקט ברקן מ"ההיברו יוניון קולג'" ורותי זוסמן מהמטה לתרבות ישראל במשרד החינוך.

עוד באותו נושא:
הזוכה בחידון התנ"ך העולמי: אלחנן בלוך מירוחם
זוכים לשעבר מייעצים: כך תנצחו בחידון התנ"ך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully