וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת ראשונה בחוץ: יגאל עמיר התקשר לברך

יהושע בריינר

5.5.2012 / 21:20

את השבת שלאחר שחרורו העביר אחיו של רוצח ראש הממשלה, חגי עמיר, בהתנחלות שבי שומרון, שם גם עלה לתורה. תושבי המקום הגיעו לברך ואחיו התקשר מהכלא: "יש להם קשר עמוק"

לאחר 16 שנים וחצי, אחיו של רוצח ראש הממשלה, חגי עמיר, השתחרר אתמול (שישי) מהכלא. הוא בילה את השבת בהתנחלות שבי שומרון בחיק משפחתו והבוקר עלה לתורה בבית הכנסת התימני שבהתנחלות. עמיר, שהגיע שעות לפני כניסת השבת אל בית דודו שבהתנחלות, התקבל בחום על ידי משפחתו והשכנים ביישוב, שביקרו בבית הדוד לברך את עמיר על שחרורו עם עוגות בידיהם.

בין המברכים היה גם רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר, שהתקשר מהכלא לפני כניסת השבת ושוחח עם המשפחה. "יגאל היה מאושר כששוחח עם המשפחה" סיפר האח הצעיר למשפחת עמיר, אמיתי, "יש ביניהם קשר עמוק". לדבריו, "זה שחגי מחוץ לכלא גרם ליגאל התרגשות גדולה. זו הייתה שבת קסומה".

האסיר המשוחרר חגי עמיר פגש את משפחתו. שלומי גבאי, שלומי גבאי
"זה שחגי מחוץ לכלא גרם ליגאל התרגשות גדולה. זו הייתה שבת קסומה". חגי עמיר בשבי שומרון, אתמול/שלומי גבאי, שלומי גבאי

עמיר התפלל הבוקר בבית הכנסת התימני שבהתנחלות ואף זכה לעלות לתורה כעולה השני, כבוד השמור על פי רוב ללויים, עליהם נמנה גם עמיר. בנוסף, עמיר זכה לברכת "מי שבירך", וציבור המפללים שר לו את הפסוק "ושבו בנים לגבולם". אתמול נשמעו גם קולות אחרים בקרב תושבי ההתנחלות שהביעו את מורת רוחם על כך שעמיר מבלה את השבת הראשונה שלו מחוץ לכלא דווקא בשבי שומרון. אך יחד עם זאת, אמר אמיתי עמיר כי המשפחה זכתה לתמיכה רבה במהלך השבת. "כל מה שאמרו זו ערימה של שטויות. אנשים נכנסו, בירכו ומאוד תמכו בחגי. רבים פה זוכרים לחגי את ימיו מלפני שנכנס לכלא".

"זה היה כמו בחתונה שכולם באים לברך"

עוד סיפר האח הצעיר כי "הביאו לנו ארטיקים ופשוט חיבקו אותו ואותנו. זה היה כמו בחתונה שכולם באים לברך. חגי היה מאושר ופתאום עשה דברים של 'פעם ראשונה'. פתאום הוא זכה לראות את הכוכבים, לנשום אוויר כאדם חופשי. הוא התרגש מאוד". כפי הנראה ישוב עמיר בהמשך לבית הוריו בהרצליה, ללמוד תורה ולנסות להתאקלם כאדם חופשי, הוסיף אחיו, "הוא לא ממהר לשום מקום".

כאמור, חלק מתושבי ההתנחלות שבי שומרון הופתעו אתמול בבוקר למשמע הבשורה כי חגי עמיר הגיע להתארח אצל דודו, תושב ההתנחלות, מיד לאחר שחרורו מכלא איילון. תושבי ההתנחלות היו מוטרדים מהמחשבה שיבלו סוף שבוע שלם לצד מי שהורשע במעורבות ברצח ראש הממשלה יצחק רבין, והפגינו מחאתם בתליית שלטים עליהם נכתב "לא תרצח" ו"רצח – זו לא דרכנו". משפחתו של עמיר, מנגד, העדיפה שיתארח בבית דודו, אחיה של אימו גאולה, ולא בבית הוריו בהרצליה כדי שישהה "במקום עם אוויר טוב ונוף יפה". עמיר הגיע למקום בשעות הצהריים, בלוויית אמו גאולה, שם חיכו לו גם רעייתו של הרוצח יגאל עמיר, לריסה.

"אנחנו מתנערים לחלוטין מהביקור הזה", אמר אתמול אחד מתושבי המקום בשיחה עם וואלה! חדשות. "וכמובן שאנו מתנערים לחלוטין מכל מה שקשור לרצח רבין", הדגיש. "מדובר אמנם בביקור פרטי, אבל אנשים כאן לא רואים זאת בעין יפה. אין לנו איך למנוע זאת, אבל אנחנו מאוד לא מרוצים", הוסיף.

עוד באותו נושא:
יחימוביץ' בכיכר רבין: "שחרור עמיר - הוכחה שהמאבק לא הסתיים"
תושבים בשבי שומרון: "חגי עמיר אינו רצוי כאן"
חגי עמיר שוחרר מכלא איילון וסימן "וי" למשפחתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully