וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תכריע בקרוב: האם ייחסמו אתרי הפורנו?

ראש הממשלה דיוויד קמרון יקיים התייעצויות בנושא בשבועות הקרובים, לאחר שוועדה פרלמנטרית בנוגע להגנה על ילדים המליצה על הצעדים. המשתמשים יחויבו "לבקש" לצפות באתרים

ממשלת בריטניה שוקלת להכניס לשימוש מסננים מקוונים, אשר יחסמו את כל אתרי הפורנוגרפיה באינטרנט לגישה מהאי הבריטי. בגארדיאן דווח היום (שישי) כי ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, צפוי לקיים התייעצויות בנושא בשבועות הקרובים, לאחר שוועדה פרלמנטרית בנוגע להגנה על ילדים באינטרנט נתנה את מסקנותיה, בהן גם המלצות דומות.

הצעד יביא לכך שספקיות האינטרנט הבריטיות יחויבו לחסום את אתרי הפורנוגרפיה כברירת מחדל, וגולש אשר יבקש לצפות בהם ייאלץ לבקש זאת במיוחד, ייתכן ובמסך שייפתח בפניו. המהלך צפוי לגרור התנגדות עזה מצד הספקיות, כמו גם מצד ארגונים למען הגנה על פרטיות המידע. ארגון הספקיות הבריטי מסר כי יסתייג מהחלטה במתווה שכזה, כיוון שזהו אינו הצעד המועיל ביותר כדי לפתור את הבעיה.

"מעודדים מכך שראש הממשלה מכיר בבעיה"

הקמפיין למען הטלת מגבלות נוספות על אתרי פורנוגרפיה באינטרנט קודם על ידי חברת הפרלמנט קלייר פרי, שעמדה בראש הוועדה. "אנו מעודדים מעצם ההישג כי ראש הממשלה מכיר בבעיה", אמרה פרי, חברתו של קמרון למפלגה, "ספקיות האינטרנט השתהו מלעסוק בנושא הזה. אנחנו יודעים שהמודל הנוכחי מהווה כישלון, ואנו צריכים שהן יודו כי קיימת בעיה, וכי עלינו לפתור אותה במהירות". פרי הוסיפה כי היא מבינה מדוע מאשימים אותה בצנזורה, אך גם כי האינטרנט אינו שונה מטלוויזיה או מרדיו, ולכן עליו להיות תחת רגולציה דומה.

גם מפלגת הלייבור, הנמצאת באופוזיציה, תומכת בקידום נושא הגנת ילדים באינטרנט. "עלינו לעבוד צמוד עם התעשייה במטרה לפתח טכנולוגיה קלה לשימוש ויעילה, כדי שלהורים תיתנן השליטה שהם צריכים כדי להגן על ילדיהם". ארגוני זכויות אדם, לעומת זאת, הביעו מורת רוח מהתכנית הצפויה. "זה יחסום קשת רחבה של חומר בלתי מזיק, ואף אחד לא צריך להטיף לצנזורה קלה יותר ופשוטה יותר", מסר ג'ים קילוק, מנכ"ל ארגון מקומי להגנה על חופש דיגיטלי.

בשנת 2007 נולדה בישראל יוזמה דומה, על ידי חבר הכנסת אמנון כהן מסיעת ש"ס. ההצעה, שגרסה גם כן שאתרים למבוגרים (סקס, הימורים וכדומה) ייחסמו למי שלא ביקש במפורש לפתוח אותם עבורו – אף עברה בקריאה טרומית ובקריאה ראשונה, אך מאוחר יותר נפלה בין הכיסאות, כאשר קמה ממשלת נתניהו השנייה. שר התקשורת משה כחלון הודיע כי הוא התנגד לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully