וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין מתנגד לייצוא קופות מחוות מזור לניסויים

גלעד גרוסמן

4.5.2012 / 13:46

היועץ המשפטי לממשלה הודיע על התנגדותו לייצוא הקופות למעבדה בארצות הברית, לאחר המלצתו לבחינה מחודשת בנושא בחודש שעבר. תנו לחיות לחיות: "מברכים על ההחלטה"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע אתמול (חמישי) לבית המשפט העליון כי הוא מתנגד לייצוא קופות מחוות מזור למעבדה בארה"ב. זאת, לאחר שבחודש שעבר פנה וינשטיין לרשות הטבע והגנים ומסר להם את המלצתו לקיים בחינה ושיקול מחודשים ביחס לבקשת הייצוא, בעיקר מאחר שמדובר בקופות שניצודו מן הטבע.

ההודעה ניתנה במסגרת ערעור שהוגש על החלטת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, שהתיר לייצא את הקופות לאחר שחוות מזור קיבלה את כל האישורים הנדרשים לשם כך. לאחר הגשת הערעור פנה וינשטיין לרשות הטבע והגנים, שהודיעה כי היא מקבלת את המלצת היועץ המשפטי לממשלה לערוך בחינה נוספת של הבקשה להיתרים.

שלמה בראבא, ירדנה ארזי ואורנה בנאי מפגינים בעד סגירת חוות מזור, גינת שינקין, תל אביב. ענת גבריאל, ספק 500
וינשטיין לצידם. אמנים מוחים על ייצוא הקופים מחוות מזור/ספק 500, ענת גבריאל

בהודעה משלימה מאתמול, כתבה הפרקליטות כי עמדת היועץ היא כי ככלל, יש להימנע ממשלוח קופים שניצודו בטבע לביצוע ניסויים. זאת כדי לצמצם את הפגיעה האקולוגית ואת הסבל הנגרם לקופים. זאת, בניגוד לקופים שהורבו בשבי. היועץ הבהיר כי באיזון בין אינטרס הקופות אל מול אינטרס החווה בייצוא, ראוי למנוע יייצוא כ-50 מתוך 90 הקופות. גם רשות הטבע והגנים הודיעה ליועץ כי לאחר בחינה מחודשת של הסוגיה, כי היא מקבלת את עמדתו.

תנו לחיות לחיות: "מברכים על ההחלטה"

ב"תנו לחיות לחיות", שעתרו לבית המשפט נגד ההחלטה להתיר את ייצוא הקופות, אמרו בתגובה כי הם מברכים על ההחלטה, "שמבהירה כי חוות מזור מנסה לסחור בקופים בניגוד להוראות הדין ולמדיניות הישראלית".

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, אמר בתגובה כי "זהו משמעותי ומבורך. אמשיך במאבקי למניעת סבל מיותר לבעלי חיים ואעשה שימוש בכל האמצעים שלרשותי לתקן עוולות של שנים ולמנוע התעללות בבעלי חיים".

עוד על חוות מזור
חוות מזור: בג”צ הוציא צו ביניים, לפיו הקופות לא יוצאות מישראל
”חוות מזור היא חווה ארורה”: הפגנת אמנים למען סגירת חוות מזור
בג”ץ קבע: צו זמני נגד משלוח הקופים מחוות מזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully