וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה!: דרעי ידחה ההכרזה בחודש

פנחס וולף

4.5.2012 / 11:07

לאחר הפרסום אתמול כי בכוונתו לכנס בשבוע הבא מסיבת עיתונאים ולהודיע על ריצה עצמאית מש"ס, ביקשה אמו של אריה דרעי ממנו לדחות את ההכרזה, והיא תחכה לתום האבל על אביו

אריה דרעי החליט אתמול (חמישי) לדחות את ההכרזה על מפלגתו החדשה עד ל-22 במאי. לאחר הפרסום בוואלה! חדשות, לפיו דרעי יכנס בשבוע הבא מסיבת עיתונאים ויודיע על הקמת מפלגתו ועל עקרונות המפלגה, אמו של דרעי התקשרה אליו וביקשה ממנו לדחות את ההכרזה עד לתאריך האמור, אז יסתיים חודש האבל על מות אביו.

מקורבי דרעי אמרו היום כי "התנועה תפנה לכל הציבור והיא תהיה גשר בעם". על פי ההערכות, דרעי מקווה כי מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, לא ידרוש ממנו שלא לרוץ ברשימה נפרדת לש"ס. מבחינתו, ש"ס צריכה לפנות לציבור החרדי, ואילו מפלגתו תפנה לציבור הכללי. לכן, כנראה שמפלגתו לא תורכב ממועמדים דתיים בלבד. מצעו של דרעי עוד לא ברור, והוא יציג אותו במסיבת העיתונאים, אך אין ספק כי הוא יתמקד יותר בתחום האזרחי.

אריה דרעי בכנס למגזר החרדי- נובמבר 2009. אורי לנץ
ההכרזה תחכה. דרעי/אורי לנץ

במקום להיות ש"ס מול יאיר לפיד, כפי שהמחיש זאת אלי ישי אתמול ביתר שאת, דרעי רוצה לשמש כגשר שיחבר בין החרדים לחילוניים. בשל כך הוא הקים אתמול את המטה המרכזי שלו בפתח תקווה – מחוץ לריכוזי האוכלוסייה החרדיים והדתיים. למרות הניסיון להבדיל בין ש"ס לבין מפלגתו של דרעי, והרצון לגרוף קולות ממחוזות שונים מאלו של ש"ס, ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא שריצה נפרדת של דרעי תפגע בש"ס.

"לפיד אנטי כמו אביו"

אתמול, במהלך טקס קבלת תעודת אזרחות כבוד מהמועצה האזורית חוף אשקלון, התייחס יו"ר ש"ס אלי ישי לעניין דרעי. "ש"ס תהיה מאוחדת, ומי שירצה להיות בה - יהיה", אמר. ישי התייחס לסקרים המפורסמים בעת האחרונה, שאינם עושים חסד עם מפלגתו: "אני מעדיף סקרים לא מחמיאים ארבעה חודשים לפני הבחירות".

בהתייחסו למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד, מתח ישי ביקורת על העומד בראש המפלגה ואמר כי הוא "אנטי עד הסוף, כמו אביו, אבל פועל בצורה שונה. הוא למד לקח מאביו, שאם יבליט את השנאה - ישלם על זה". "שינוי התרסקה כתוצאה מהשנאה, אז לפיד מתנהג כמו הזאב מכיפה אדומה, משתדל להסתיר את השיניים והשנאה", הסביר ישי.

עוד בנושא
דרעי יכנס מסיבת עיתונאים ויודיע: ”רץ עצמאית”
ישי: ”לפיד אנטי כמו אביו אך מנסה להסתיר השנאה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully