וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנחנים של 67' ובנו של גנץ נשבעו אמונים בכותל

4.5.2012 / 7:10

אחרי 45 שנה, מפקד הפלוגה הראשון שנשבע אמונים לצה"ל בכותל הגיע שוב עם חייליו לצעוק לצד הטירונים הצעירים "אני נשבע". בקהל ישב פקודו לשעבר - הרמטכ"ל גנץ, שבנו הושבע

אלוף במיל' דורון רובין, היה מפקד הפלוגה הראשון בצה"ל שנשבע אמונים עם לוחמיו בכותל לאחר מלחמת ששת הימים. במשך 45 השנים שחלפו, תכננו אותם לוחמים לחזור את הכותל כפלוגה ואמש (חמישי) הם סגרו מעגל ועשו זאת. רובין, שבהמשך דרכו הצבאית היה מפקד חטיבת הצנחנים, מפקד עוצבת הפלדה, ראש מחלקת ההדרכה במטכ"ל ומפקד חזית העומק המטכ"לית, והיה ב-1967 מפקד פלוגה צעיר בצנחנים, הגיע אמש עם עשרות הלוחמים הוותיקים לכותל כדי לצעוק שוב ביחד "אני נשבע".

הדור הישן של הלוחמים, ניצב לצד טירוני חטיבת הצנחנים הטריים שהתגייסו לפני פחות מחודשיים – מרץ 2012, וביניהם עמד גם טירון מיוחס במיוחד – נדב, בנו של הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ. "זה היה מרגש מאוד לעמוד מול הכותל ולסגור מעגל", סיפר בהתרגשות אלוף במיל' רובין, "אז, עשינו את זה ביראת כבוד עם הבנה מלאה למה שעומד מולנו, כולל רב צבאי וכתובות אש ולכן כולנו שמחים על המעמד לצד הטירונים הצעירים".

בין הטירונים, דור הצנחנים החדש, ניצב גם טירון מיוחס במיוחד – נדב, בנו של הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ. על כן, בקהל ישב הרמטכ"ל, שהגיע לטקס המיוחד בשני כובעים – גם כרמטכ"ל וגם כאב גאה המשתתף בטקס ההשבעה של בנו. המעמד הפך מיוחד אף יותר כאשר חשף האלוף הוותיק רובין שהרמטכ"ל גנץ היה פקוד שלו בצנחנים. "בני גנץ היה פקוד שלי בחטיבת הצנחנים כמפקד מחלקה וסגן מפקד פלוגה. כבר אז הוא בלט וידעתי שיגיע רחוק", אמר רובין וסיפר על המפגש איתו אמש, "שימח אותי שהוא ירד אלינו, התחבקנו וזה היה מאוד מרגש".

נדב גנץ, בנו הבכור של הרמטכ"ל, החליט לפני כשלושה חודשים לשנות את מסלול שירותו בצה"ל, ללכת בדרכו של אביו ולהפוך ללוחם בחטיבת הצנחנים. גנץ הצעיר התגייס השנה לצה"ל ובשל נתוניו האישיים שובץ בתפקיד מסווג באגף המודיעין, ומפקדיו אף המליצו עליו לצאת לקורס קצינים בשל כישוריו. למרות זאת, הוא הודיע להם כי הוא מבקש להפוך ולהיות לוחם בחטיבה האדומה.

לקריאה נוספת:
מג'ובניק לקרבי: הבן של גנץ עובר לצנחנים
הצנחן שהסתיר היותו קרבי ונבחר למצטיין נשיא
אחרי יותר מעשור: הכומתות האדומות יצנחו כחטיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully