וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגי עמיר משתחרר מהכלא: "חגיגת ניצחון ומכה לשמאל"

יהושע בריינר

4.5.2012 / 0:13

משפחתו וחבריו של אחיו של רוצח יצחק רבין יקבלו את פניו מחוץ לכלא. מנגד, פעילי מרצ יפגינו במקום. שלי יחימוביץ': "זהו יום עצוב, פשעו לא נשכח ולא נסלח"

חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, ישתחרר הבוקר (שישי) מכלא איילון בתום 16 שנים וחצי מאסר. בכוונתו לשהות בשבת עם קרוביו באחת ההתנחלויות באזור השומרון. עמיר, בן 44, הורשע בשנת 1995 במעורבות ברצח רבין ובעבירות של קשירת קשר לביצוע רצח, החזקת נשק ואיומים. אחיו, יגאל, נידון למאסר עולם ועוד שש שנות מאסר. בשנת 2006 נידון חגי עמיר לשנת מאסר נוספת בגין איומים על ראש הממשלה דאז אריאל שרון.

משפחתו של עמיר צפוייה לקבל את פניו ביציאתו מהכלא, אליהם יצטרפו גם חבריו. "זוהי חגיגת ניצחון ומכה לשמאל. עמיר ישב 16 שנה רק בגלל נקמנות", אמר פעיל הימין הקיצוני, אביגדור אסקין, לוואלה! חדשות. אסקין עצמו לא הכיר את עמיר לפני רצח רבין, אולם הקשר ביניהם נוצר במכתבים ובטלפונים, ותקופה קצרה אף ריצה אסקין עונש מאסר בתא סמוך לתאו של עמיר.

"מדובר באדם עדין נפש, חזק מנטלית עם חוש הומור", טען אסקין. "הוא אחד מל"ו הצדיקים של הדור. מחר זו תהיה חגיגת ניצחון מכיוון שתהליך הבגידה והנסיגה של אוסלו מת, וחגי עמיר יוצא לחופשי". לדברי אסקין, מדובר באדם שעל פי כל הכללים חף מפשע לחלוטין. "16 שנה הוא ישב ללא קיצור עונשו רק על עצם העובדה כי תמך בדיעבד במעשה אחיו. כליאתו היתה מעשה נקמנות רק בגלל שם משפחתו".

אסקין, שמתכוון להגיע עם מספר חבריו לכלא, יצא נגד כוונת פעילי שמאל למחות על שחרורו של עמיר. "איפה היו כל אנשי השמאל הקיצוני כששחררו מאות מחבלים שרצחו יהודים?", הוא שאל. "אין ספק שהשחרור הוא מכה לשמאל ומכה לאוסלו".

"הם הצליחו להתנקש בדמוקרטיה הישראלית"

כאמור, פעילי מרצ יקיימו היום משמרת מחאה מול כלא איילון במחאה על שחרורו של עמיר. "חגי עמיר משתחרר מחר מהכלא עם תחושת סיפוק, בידיעה שהוא ואחיו לא רצחו רק את רבין אלא גם את דרכו. הם הצליחו להתנקש בדמוקרטיה הישראלית שמדממת עד היום", אמר מזכ"ל מרצ, דורר מורג.

גם יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', התייחסה לשחרור הצפוי. "זה יהיה יום עצוב, שיזכיר את הטראומה הנוראה של רצח ראש ממשלה בישראל. חגי עמיר היה שותף סוד לפשע הקשה ביותר בתולדות הדמוקרטיה הישראלית. מן הראוי היה שישאר בכלא, ואוי לנו אם שחרורו ישדר מסר שהפשע נסלח ונשכח", כתבה יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה.

לפני כן הגיבה לאירוע גם נכדתו של רבין, נועה רוטמן. "ככה זה בדמוקרטיה, אני יודעת. אבל מה לעשות? הלב לא רציונלי, הוא שורף, וביום כזה במיוחד. שורף לחיות על האדמה הזאת, שאני כל כך אוהבת. לפעמים אני תוהה אם לא היה יותר קל לוותר, לגדל את הילדים שלי במקום אחר. כי 16.5 שנים עברו וזה כואב ומעליב כמו אתמול. ובא לי לצרוח, אבל מה כבר אפשר להגיד? על המקום הזה אני לא יכולה לוותר; זה הבית שלי, השפה שלי, הארץ שלי. באמת שאין לי אחרת גם כשזה מעליב וכואב עד מחנק".

עוד כתבה רוטמן: "חגי עמיר משתחרר מהכלא, אנשוך שפתיים ובני ביתי עימי. נכבד את הדמוקרטיה שלנו ונגן עליה. ולו מתוך תקווה שיום אחד גם היא תגן עלינו. שהמקום הזה יהיה כל מה שהוא יכול להיות, ולא רק בחלומות או בתפילות. ובעיקר - שלא היה זה הכל לחינם. אמן".

בידיעה השתתפה מור שמעוני

עוד בנושא
חגי עמיר ישתחרר מחר; נכדתו של רבין: "הלב שורף"
חגי עמיר, שסייע לרצח יצחק רבין, משתחרר מהכלא
המדינה התירה: יגאל עמיר ייפגש עם האח חגי בכלא

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com
לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com


(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully