וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגי עמיר ישתחרר מחר; נכדתו של רבין: "הלב שורף"

3.5.2012 / 14:41

אחיו של רוצח ראש הממשלה, המסיים לרצות מאסר של 16.5 שנים על קשירת קשר לביצוע רצח, צפוי לצאת מחר לחופשי. נועה רוטמן: "בא לי לצרוח, אבל מה אפשר לעשות? כואב ומעליב"

יוצא לחופשי: מחר בבוקר (שישי) ייפתחו שערי בית הסוהר איילון, והאסיר חגי עמיר יצא מהן, לראשונה זה 16 שנים וחצי. במשפחת עמיר סירבו להתייחס לשחרורו הצפוי של בן המשפחה, מחשש שכל התבטאות עלולה למנוע את יציאתו מהכלא.

מי שצפויים לקבל את פניו של עמיר ביציאה מבית הסוהר הם בני משפחתו, ובהם ככל הנראה אמו גאולה ואחיו הצעיר אמיתי. משם צפויים בני המשפחה לשוב לביתם בהרצליה. את השבת הראשונה מחוץ לכותלי הכלא יבלה עמיר ביחד עם משפחתו וקרוביו באחת מההתנחלויות בשומרון, באירוע משפחתי. לאחר השבת צפוי עמיר לשוב לבית הוריו בהרצליה.

משפחתו של עמיר מתכוונת לפחות בתקופה הקרובה להיות לצידו ולהימנע עד כמה שניתן מחזרה מהירה מדי אל החיים שמחוץ לכלא. המשפחה איננה מתכננת אירוע המוני לקראת שחרורו, זאת לאחר שנים ארוכות שבהן היה בבידוד.

דיון בדחיית שחרור מוקדם של חגי עמיר. איריס דומאני
"הוא מחזיק בדעות פוליטיות נחרצות, וככל הנראה הוא לא מתכוון להסתיר אותן". עמיר, בדיון על שחרורו המוקדם ב-2008/איריס דומאני

עמיר ממתין לשחרור זמן רב והיציאה מהכלא נדחתה כבר מספר פעמים. הוא ציפה להשתחרר לפני חצי שנה בשחרור מנהלי שערך שירות בתי הסוהר, אך בעקבות עסקת שליט התפנה מקום בבתי הכלא - והשחרור המנהלי פסח עליו.

עורך הדין אריאל עטרי, המייצג את עמיר, ציין כי מרשו אינו מביע חרטה על מעשיו. "הוא חושב שזה היה הדבר הנכון לעשות בשעתו ולא מתחרט. אני לא יודע אם הוא יחזור לפעילות פוליטית, אבל הוא מחזיק בדעות פוליטיות נחרצות, וככל הנראה הוא לא מתכוון להסתיר אותן".

עמיר, בן 44, הורשע בשנת 1995 במעורבות ברצח רבין ובעבירות של קשירת קשר לביצוע רצח, החזקת נשק ואיומים. אחיו, יגאל, נידון למאסר עולם ועוד שש שנות מאסר. בשנת 2006 נידון חגי עמיר לשנת מאסר נוספת בגין איומים על ראש הממשלה דאז אריאל שרון.

נועה רוטמן: "בא לי לצרוח, אבל מה אפשר להגיד?"

נועה רוטמן, נכדתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה בעקבות שחרורו של חגי עמיר: "חגי עמיר משתחרר מחר מהכלא. ככה זה בדמוקרטיה, אני יודעת. אבל מה לעשות? הלב לא רציונלי, הוא שורף, וביום כזה במיוחד. שורף לחיות על האדמה הזאת, שאני כל כך אוהבת. לפעמים אני תוהה אם לא היה יותר קל לוותר, לגדל את הילדים שלי במקום אחר. כי 16.5 שנים עברו וזה כואב ומעליב כמו אתמול. ובא לי לצרוח, אבל מה כבר אפשר להגיד? על המקום הזה אני לא יכולה לוותר; זה הבית שלי, השפה שלי, הארץ שלי. באמת שאין לי אחרת גם כשזה מעליב וכואב עד מחנק.

"חגי עמיר משתחרר מחר מהכלא, אנשוך שפתיים ובני ביתי עימי. נכבד את הדמוקרטיה שלנו ונגן עליה. ולו מתוך תקווה שיום אחד גם היא תגן עלינו. שהמקום הזה יהיה כל מה שהוא יכול להיות, ולא רק בחלומות או בתפילות. ובעיקר - שלא היה זה הכל לחינם. אמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

את רוב שנותיו ריצה בהפרדה

בשנת 2008, נדחתה על הסף בוועדת השחרורים הבקשה שהגיש עמיר לשירות בתי הסוהר, לנכות שליש ממאסרו בתואנה להתנהגות טובה. בוועדת השחרורים הסבירו אז אנשי שב"ס כי עמיר לא עומד בקריטריונים לשחרור. ההחלטה נתמכה בדו"ח מודיעיני סודי שהוגש לוועדה ולא הוצג בפני האסיר.

את רוב שנות מאסרו, ריצה עמיר בהפרדה, מחשש כי אסירים אחרים ינסו לפגוע בו. בנוסף, הביעו בשב"כ עמדה לפיה עמיר מהווה סכנה לביטחון המדינה. בניגוד לאחיו יגאל, חגי עמיר מעולם לא נישא. במהלך השנים הגיש מספר רב של עתירות אסיר, ונחשב ל"שיאן" בתחום. בשנה שעברה נענתה המדינה לבקשתו, והתירה לו לקיים מפגש חד-פעמי וקצר עם אחיו.

  • עוד באותו נושא:
  • חגי עמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully