וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשכח בכלא, שתה שתן כדי לשרוד - ותובע 20 מיליון

דניאל צ'ונג נעצר בידי ה-DEA בסן דייגו כשעישן גראס עם חבריו - ואז הושאר אזוק בתא מעצר במשך כמעט 5 ימים, ללא מזון, שתייה או מגע אנושי. בתביעה הוא טוען: עברתי עינויים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן)

20 מיליון דולרים - זה הסכום שתובע דניאל צ'ונג, סטודנט באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, כפיצויים מסוכנות האכיפה האמריקאית לעבירות סמים (DEA) - כך דיווחה אתמול (חמישי) רשת NBC. הסיבה: צ'ונג נשכח, פשוטו כמשמעו, בתא מעצר במשך כמעט חמישה ימים, עד שנאלץ לשתות את השתן של עצמו בניסיון לשרוד.

"זה פשוט כל כך בלתי נתפש", סיפר צ'ונג, שנעצר לפני שבועיים בפשיטה על דירת סטודנטים בה הוא וחבריו עישנו מריחואנה, על החוויה שעבר. "אתה כל הזמן חושב שהם שכחו אותך. התחלתי להזות כבר ביום השלישי. הפכתי בלתי שפוי לחלוטין, ואז פשוט ניסיתי להחזיר לעצמי את השפיות. לא היה איכפת לי אם אמות, פשוט רציתי שדברים יהיו מובנים. כל מה שאמרתי היה פשוט: 'אלוהים, אלוהים'".

תשעה אנשים נעצרו באותה פשיטה ב-21 באפריל, בה הוחרמו, על פי ה-DEA, מריחואנה, כדורי אקסטזי, פטריות הזיה, תרופות מרשם וכמה כלי נשק. שבעה מהעצורים נלקחו לכלא, ואחד שוחרר. צ'ונג, לעומת זאת, נשאר במעצר - ופשוט נשכח, אזוק באזיקים, בתא שאורכו שלושה מטרים ורוחבו מטר וחצי. בחלוף הזמן, לדבריו, החל לצרוח ולבעוט בדלת - אך לשווא. בשלב מסויים אף החליט להתאבד במר יאושו, ולשם כך שבר את משקפיו באמצעות שיניו, וניסה - ללא הצלחה - לחתוך את ורידיו עם הזכוכית.

באופן מפתיע משהו, מספר צ'וג כי מצא בתאו שקית ובה סמי מרץ (מתאמפיטמינים) - אותם צרך כדי להישאר ער. היה זה הדבר היחיד שבא אל פיו במשך המעצר כולו. עד ש"התגלה", כעבור ארבעה ימים וחצי - על ידי סוכן DEA ששמע את זעקותיו - הספיק לאבד קרוב לעשרה קילוגרמים ממשקלו, והחל לשתות את השתן של עצמו. "עשיתי מה שהייתי צריך לעשות כדי לשרוד", הסביר ."הייתי מוטרף לחלוטין".

עם שחרורו, אושפז צ'ונג לשלושה ימים כדי לטפל בכליותיו שהגיעו למצב של אי ספיקה עקב המחסור בנוזלים. ה-DEA הספיק כבר לפרסם התנצלות רשמית, ומנהל הסוכנות בסן דייגו אמר כי הוא "מוטרד מאוד" מהמקרה, והודיע כי נפתחה חקירה פנימית לבירור נסיבותיו. אולם צ'ונג לא הסתפק בהתנצלות, והיום הגיש את התביעה - בה הוא טוען כי נפל קורבן לעינויים. בכתב התביעה הוסבר: "מניעת מזון ושתייה במשך ארבעה ימים וחצי, כשהאדם אזוק למשך כל הזמן, מהווה עינוי לכל דבר - הן מבחינת החוק הבינלאומי, והן מבחינת החוק האמריקאי".

(עדכון ראשון: 20:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully