וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזתה 20 שנה לרופאת שיניים - ולא תשלח לכלא

גלעד גרוסמן

3.5.2012 / 19:02

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי רות לייטנר, שנגזר עליה עונש מאסר משום שביצעה טיפולי שיניים רבים ללא הסמכה, לא היתה כשירה לעמוד לדין

אישה שהתחזתה במשך 20 שנה לרופאת שיניים, ונידונה לפני כשנה לארבע וחצי שנות מאסר, לא תישלח לכלא. זאת, לאחר שאתמול (רביעי) קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי בזמן משפטה היא לא היתה כשירה לעמוד לדין.

לפני כחמש שנים הוגש לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד רות לייטנר, שייחס לה 23 עבירות של מתן טיפול רפואי ברשלנות. מכתב האישום עלה כי לייטנר, שהוסמכה כסייעת לרופא שיניים, התחזתה במשך 20 שנה לרופאת שיניים מוסמכת ומומחית לשיקום פה ולסת. היא ביצעה טיפולי שיניים רבים, תוך שהיא גורמת נזק רב למטופלים, והמשיכה במעשיה עד למעצרה בשנת 2006.

ביולי אשתקד גזר עליה בית משפט השלום בתל אביב 54 חודשי מאסר. בית המשפט דחה את טענותיה כי אינה כשירה לעמוד לדין, למרות שמומחים שבדקו אותה קבעו כי היא סובלת מתסמונת שיכולה להפוך למחלת נפש. בית המשפט קבע כי לפחות באופן חלקי היא מתחזה או מעצימה את הסימפטומים.

לייטנר ערערה על ההחלטה שהיא כשירה להישפט ולכן עונשה עוכב בינתיים, ואתמול קבע בית המשפט המחוזי כי בית משפט השלום טעה כאשר קבע שהיא היתה כשירה לעמוד לדין. "מעשיה של המערערת הם מעשים קשים ומקוממים מכל זווית", כתבה השופטת מרים סוקולוב בפסק הדין. "עדיין, אין בכך כדי להכתיב את המסקנה המשפטית המתחייבת מהנתונים שנפרשו בפנינו. המערערת לא היתה כשירה לעמוד לדין בזמן ניהול הדיון בבית משפט השלום, ואשר על כן יש לבטל את פסק הדין שניתן כנגדה".

לקריאה נוספת
חשד: בעל ואישה התחזו לשוטרים ושדדו בתי בושת
אישום: התחזה לגינקולוג ואנס מטופלת בביה"ח
חשד: התחזתה לנציגת הביטוח הלאומי ושדדה קשישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully