וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: לראשונה מדענים חזו בחור שחור בולע כוכב

הארוע הנדיר, הקורה פעם ב-10 אלף שנים בגלקסייה, התרחש במרחק 2.7 מיליארד שנות אור מכדור הארץ. "זוהי הפעם הראשונה בה ממש אפשר להצביע באיזה כוכב מדובר"

אסטרונומים אמריקאים טוענים כי הם הצליחו לראשונה לזהות "קורבן" של חור שחור, שקרע לגזרים כוכב כאשר זה התקרב יותר מדי למרכז הכבידה של, בגלקסיה המרוחקת 2.7 מיליארד שנות אור מכדור הארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חורים שחורים הם למעשה כוכבים, אשר אינם פולטים שום קרינה מתוכם, בשל כוח המשיכה העצום שלהם, שהוא כל כך חזק עד שהאור אינו יכול "לברוח" מפניהם ולצאת למרחבי החלל. לכן, לא ניתן "לראות" חור שחור, כי הוא בולע מושלם של קרינה וגם של חומר.

לאחר שמדענים חזו בשנת 2010 בהבזק המעיד על כוכב הנבלע בתוך חור שחור, נאס"א פרסם היום (חמישי) הדמייה של הארוע. מדובר בארוע חריג, המתרחש אחת ל-10 אלף שנים בגלקסייה "זוהי הפעם הראשונה בה ממש אפשר להצביע באיזה כוכב מדובר" אמר האסטרונום סובי גזרי מאוניברסיטת בולטימור שפרסם את המחקר. "כאשר כוכב נקרע לגזרים על ידי מרכז הכבידה של חור שחור, חלק ממנו נופל לתוך החור השחור,בזמן שחלקו נפלט במהירות גבוהה. לראשונה, אנחנו הצלחנו לראות את הזוהר מהגז שנפל לתוך החור השחור", הסביר גזרי את חשיבות התצפית. "זוהי הפעם הראשונה שיש לנו כל כך הרבה מידע, כך שאני יכולים לחבר אותם יחד בכדי לדעת את כובד החור השחור ולזהות את הכוכב חסר המזל שנפל לתוכו".

כך זה נראה בהדמייה ממוחשבת

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully