וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "היום אני מתחיל לסכם את הקדנציה"

ענת שלו

3.5.2012 / 9:30

גדעון סער נאם בבית התפוצות, כאשר ברקע דו"ח מבקר המדינה על מצב תכניות החוץ של המועצה להשכלה גבוהה והקדמת הבחירות לראשות הממשלה. "שינינו את מקום מערכת ההשכלה הגבוהה"

שר החינוך, גדעון סער, נשא הבוקר (חמישי) דברים בכנס המתקיים באוניברסיטת תל אביב, בנושא ההשכלה הגבוהה בישראל.

"היום כבר מותר לי להתחיל לסכם את הקדנציה", פתח השר סער את דבריו. "אני מתחיל לסכם אותה ואני חושב שבפרספקטיבה של שלוש שנים ניתן לומר שחל שינוי במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל במהלך הקדנציה הזאת. חל שינוי במימד התקציבי - שינינו את המקום של מערכת החינוך ומערכת ההשכלה הגבוהה בעוגה התקציבית של מדינת ישראל, אחרי שנים של תהליכים הפוכים, תהליכים של הורדת מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה בסדר העדיפות הלאומי".

גדעון סער ומנואל טרכטנברג בכנס השכלה גבוהה, בית התפוצות, מאי 2012. דרור עינב
"שינינו את המקום של מערכת החינוך ומערכת ההשכלה הגבוהה בעוגה התקציבית", סער וטרכטנברג/דרור עינב

כנס ההשכלה הגבוהה נערך מדי שנה וסוקר את מצב ההשכלה הגבוהה בישראל. הכנס נערך בבית התפוצות, ובין היתר, נאמו בו שר החינוך, יו"ר הות"ת (ועדה לתכנון ותקצוב) פרופ' מנואל טרכטנברג ומנכ"ל משרד החינוך לשעבר, ד"ר שמשון שושני.

בין היתר, דנו בכנס על נושאים כמו תהליכי הגלובליזציה בהשכלה הגבוהה וההבדלים בין האוניברסיטאות למכללות.

ברקע הכנס עומד דו"ח מבקר המדינה על הפעלת תכניות חוץ תקציביות במוסדות השונים. בדו"ח, שהתפרסם ביום שלישי, מתח המבקר ביקורת קשה על המועצה להשכלה גבוהה ועל הוועדה לתכנון ותקצוב, בסוגיית הפיקוח על תוכניות לימודים ייחודיות, שנפתחו ב-20 השנים האחרונות באוניברסיטאות. תמונת המצב שעלתה מהדו"ח - מדאיגה: התכניות גורמות להפרטה בשדה ההשכלה הגבוהה, תנאי הסף לקבלה לתכניות אלו נמוכים ושכר הלימוד גבוה, ואף נעשה בהן שימוש במשאבים ציבוריים אף שהן לא אמורות לקבל מימון מתקציב המדינה. מבקר המדינה קובע כי "המל"ג והות"ת נכשלו במילוי תפקידן – ובשמירה על האינטרסים הציבוריים".

עוד באותו נושא:
המבקר: תוכניות לימוד באוניברסיטאות לא מפוקחות
המועצה להשכלה גבוהה תשקיע 180 מיליון שקל בשילוב חרדים באקדמיה
מחקר: בוגרי אוניברסיטה משתכרים יותר מבוגרי מכללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully