וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיר מעסקת חלבי יצא לביקור בן שעה אצל משפחתו

קובי דוד

3.5.2012 / 0:55

לאחרונה נחשף ההסכם בין מרדכי משה לבין אסיר נוסף, לפיו יספק לו מידע על מקום קבורתו של החייל הנעדר עבור ייצוג משפטי וסכום כסף קבוע. אתמול הוא יצא לביקור בביתו

האם זוהי מחווה ראשונה לאסיר שהבטיח לשפוך אור פרשת היעלמותו של מג'די חלבי? אסיר העולם מרדכי משה יצא אתמול (רביעי) לביקור בית אצל משפחתו המתגוררת בטבריה, זאת לאחר שבמשך שנה לא התראה עם איש מקרוביו. משה הגיע בליווי צמוד של כוחות שב"ס, יחד עם כוחות יס"מ ושוטרי תחנת משטרת טבריה שאבטחו את הביקור הקצר שארך כשעה בבית הוריו. בדוברות שב"ס אישרו את הפרטים, וציינו כי משה יצא בהוראה של בית משפט.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ההסכם בין מרדכי לבין פרקליטות המדינה, לפיו הוא יספק מידע על מקום היקברו של מג'די חלבי. משה הסכים לספק מידע מקום קבורתו של חלבי, לאחר שלטענתו, היה עד לקבורתו, כפי הנראה בצפון הארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סריקת ההסכם בין משה לאסיר עמוס נחום, לו הסכים לספק מידע על הנעדר מג'די חלבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

משה דרש בתמורה ייצוג משפטי של עורכי דין שהוא יבחר בעצמו, במסגרת ערעורים פליליים או עתירות אסיר שהוא צפוי יהיה להגיש בעתיד. בנוסף, דרש משה סכום כסף קבוע מדי חודש באמצעותו יוכל לרכוש מוצרים ואוכל בקנטינה של בית הסוהר בו הוא שוהה. וכן, להעביר סכום כסף לאמו כדי שתוכל להתקיים בכבוד.

"רוצח נתעב שתכננן לרצוח עוד אנשים חסרי ישע"

אחיו של מרדכי משה, איציק, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הביקור נקבע מבעוד מועד ואין לו שום קשר לכל הפרשה. "אנחנו לא יודעים מה מתרחש שם וזה לא עניינו. מרדכי יצא לביקור בית כדי לבקר את אבי שחולה. זה היה ביקור קצר לאחר שמשפחתנו לא ראתה את משה כבר שנה".

משה הורשע לפני ארבע שנים ברציחתם של יעקב להב ורמי מוקטרן ב-2004 ונדון לשני מאסרי עולם. הוא ביקש לשכור עורך דין פרטי, אולם לא היה יכול להרשות זאת לעצמו. לכן לפני מספר חודשים הוא הסכים לספק מידע לשני אסירים נוספים, עמוס נחום ואליאס דאלי, על מקום קבורתו של החייל, ובתמורה הם יסייעו לו במימון עורך דין פרטי.

"מדובר ברוצח נתעב שהכין 'רשימה שחורה' כדי לרצוח עוד אנשים חסרי ישע. בטבריה כולם פחדו לדבר איתו, כי חששו שאם יגידו משהו לא במקום הוא ירצח אותם", נמסר ממשפחתו של יעקב להב, ואילו אביו של מג'די חלבי, נזמי, סיפר לוואלה! חדשות כי מהרגע שבו צלצל הטלפון שהודיע לו על ההסכם, הוא מתקשה לנהל חיי שגרה רגילים. "זה גרם לי לסערה גדולה בתוכי ובתוך משפחתי". סיפר האב בכאב. "אנחנו חיים בין ייאוש לתקווה, וכל הזמן מתפללים לטוב. זה עצוב לי לדעת ששיחת טלפון אחת יכולה לגאול אותי מכאבי".

לקריאה נוספת:
הצד האחר של העסקה: "נותנים כבוד לרוצח של בננו"
האסיר דורש: מאות אלפי שקלים תמורת מקום קבורת מג'די חלבי
אביו של מג'די חלבי: "עודכנו, חיים בין ייאוש לתקווה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully