וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האחר של העסקה: "נותנים כבוד לרוצח של בננו"

קובי דוד

23.4.2012 / 16:26

המגעים שמאחורי ההסדר לחשיפת מקום קבורתו של מג'די חלבי עוררו זעם בקרב משפחתו של להב יעקב. בנם נרצח על ידי מרדכי משה, האסיר שטוען שבידיו המידע. "מדובר ברוצח נתעב"

המשא-ומתן שמנהלת הפרקליטות מול האסיר מרדכי משה, בתמורה להעברת מידע על החייל מג'די חלבי, מעורר זעם במשפחת יעקב מטבריה, שבנם, להב, נרצח לפני ארבע שנים על ידו.

להב יעקב היה שכנו של משה, שרצח אותו בשנת 2004 לאחר שטען כי גנב חפצים מביתו. יעקב לא היה הקורבן היחיד של משה, שרצח גם את רמי מוקטרן בשל מה שהוגדר בצע כספי. בעקבות שני מקרי הרצח, הורשע משה לפני ארבע שנים, ונידון לשני מאסרי עולם. בימים אלה הוא מערער על הרשעתו.

"זו בושה למדינת ישראל ולפרקליטות, שנותנת כבוד לרוצח שפל שהרג את אחי", סיפר בעצב רפי יעקב, אחיו של להב. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר כי "אחי כבר לא יחזור. אנחנו חיים את האובדן הזה יום יום, ואילו מרדכי משה יושב בכלא ומנסה לתקן את העולם, לצאת מכל הסיפור הזה נקי". משפחת יעקב חוששת כי מרדכי עלול לשכור עורך דין ולבקש חנינה כדי לקצר את שהותו בכלא. "מדובר ברוצח נתעב שהכין 'רשימה שחורה' כדי לרצוח עוד אנשים חסרי ישע. בטבריה כולם פחדו לדבר איתו, כי חששו שאם יגידו משהו לא במקום הוא ירצח אותם", הוסיף האח.

האסיר דורש מאות אלפי שקלים עבור המידע

משה הסכים לספק מידע לשני אסירים, עמוס נחום ואליאס דאלי, על מקום קבורתו של החייל, תמורת מימון לעורך דין. במסגרת המשא ומתן בין הצדדים, דרש משה עוד מאות אלפי שקלים עבור המידע.

נחום הוא רוצח שמרצה כבר 22 שנות מאסר ושעונשו נקצב ל-32 שנות מאסר. דאלי, סוחר סמים, ריצה כבר מרבית מ-16 שנות המאסר שנגזרו עליו. השניים הגיעו להסכם עם המדינה, לפיו יספקו את המידע על מיקום הגופה, בתמורה לקבלת חנינה.

נחום הורשע ברצח של יצחק ימין, ירקן מרמת-גן, ב-1990. מגזר הדין עלה כי השניים נסעו יחד בבני ברק, ושם ירה בו. דאלי הורשע במעורבות ברשת בינלאומית של סחר בסמים, שייבאה לישראל עשרות קילוגרמים של קוקאין מדרום אמריקה.

עוד בנושא
האסיר דורש: מאות אלפים תמורת מקום קבורת מג'די חלבי
אביו של מג'די חלבי: "עודכנו, חיים בין ייאוש לתקווה"
הסכם עם שני אסירי עולם: חנינה בתמורה לגופת נעדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully