וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי שאישה נפלה אל מותה בפיר מעלית: איש לא נעצר או נחקר

2.5.2012 / 16:07

שוש דמרי נהרגה כאשר דלתות המעלית נפתחו - אך המעלית עצמה נותרה בקומה אחרת. אף שדווח על תקלות לפני האסון ויש חשד לרשלנות, אין סימנים שהמשטרה הטילה אחריות על איש

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

בשבוע שבו עסקה כל המדינה באסון בהר הרצל, אירעה טרגדיה נוספת, שבבסיסה חשד לרשלנות, ובו איבדה את חייה שוש דמרי, אם לארבעה בת 56 ממושב בית חשמונאי. בבוקר יום הזיכרון ביקרה דמרי את בתה, המתגוררת ברחובות. בצאתה, ככל הנראה בעת ששוחחה בטלפון הנייד, ביקשה להיכנס למעלית בקומה השלישית, אך המעלית הייתה בקומה הראשונה, ודמרי נפלה אל תוך הפיר ונפצעה באורח אנוש. פרמדיקים של מגן דוד אדום חילצו אותה בעודה בחיים מגג המעלית, אך היא מתה מפצעיה בבית החולים. שבוע בדיוק חלף מאז האסון ולא מסתמן שמישהו עומד לתת את הדין על כך שדמרי פתחה את דלת המעלית – אבל מעלית לא הייתה שם.

באוהל האבלים בבית חשמונאי, שבוע אחרי, המשפחה עדיין המומה מהמקרה. "צדקת גמורה ברמת האלוהות", כך מתאר אותה אחיה הבכור יוסי כהן. "זאת האישה הכי טובה שיכולה להיות", מספר בעלה והכאב ניכר היטב על פניו. "אנחנו לא מעכלים", חזרו ואמרו שם כולם. המשפחה ממתינה לתוצאות החקירה המשטרתית, שתקבע איך קרה האירוע הטרגי הזה, בו איבדו את אם המשפחה.

משפחתה וביתה של שושנה דמרי אשר נפלה בפיר מעלית ברחובות, אפריל 2012. דרור עינב
"האישה הכי טובה שיכולה להיות"/דרור עינב

"מישהו מחברת המעליות התעסק עם המעלית כשזה קרה", מספרת אחת השכנות, שביקשה להישאר בעילום שם. "היו ליקויים במעליות בתקופה שלפני האסון. היא הייתה נתקעת המון. לפי מה שהבנתי היה שם מישהו שבא לטפל בליקויים. בשלב מסוים הוא שלח מישהו להביא כלים, ולא אבטח את המעלית – וכך זה קרה. זה יכול לקרות לכל אחד".

מחברת המעליות "כפיר מעליות תעשיות 1996 בע"מ" לא ניתן היה לקבל תגובה לדברים, אך גורמים במשטרה מציינים שיתכן שעובד חברת המעליות היה בבניין קרוב בעת שאירע המקרה והגיע רק לאחר הנפילה. שניים מבין שלושת המנהלים של החברה שוהים בחו"ל, מה שמצביע על כך שהמשטרה לא עיכבה את יציאתם מהארץ לצורכי חקירה.

המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרשלנות, וממתינה כעת לחוות הדעת של מהנדסי משרד התמ"ת, אך עד כה איש לא נעצר. מעלית אחת בבניין בן 10 הקומות הנמצא בדרך ירושלים מושבתת מאז. השכנים מפחדים להשתמש במעלית השנייה ועולים במדרגות, וחלקם מספרים על תקלות חוזרות ונשנות שקדמו לאסון.

"קיבלנו קריאה להגיע לבניין, בעקבות דיווחים של שכנים על רעש חזק של חבטה מתוך המעלית", נזכר חיים קליין, פרמדיק מגן דוד אדום שהגיע לזירה וחילץ את דמרי. "כשהגענו למקום ראינו שהמעלית ריקה וחשבנו שמדובר באירוע שווא. אבל אז הפרמדיק שהיה איתי הבחין ביד מבצבצת ברווח בין הפיר למעלית. הצצתי פנימה וראיתי על הגג אישה, שהראתה סימני חיים. כאן החל מרוץ נגד הזמן לנסות להציל אותה".

משפחתה וביתה של שושנה דמרי אשר נפלה בפיר מעלית ברחובות, אפריל 2012. דרור עינב
"ראינו שהמעלית ריקה וחשבנו שמדובר באירוע שווא". הבניין ברחובות/דרור עינב

צמד הפרמדיקים ביצע מהלך מאולתר, לא לפני שווידאו שהחשמל המפעיל את המעלית נותק. "הפרמדיק זיו השתלשל למטה ואני הכנסתי חצי גוף מלמעלה, ויחד שלפנו אותה בעזרת שמיכה, כשתוך כדי אנחנו צועקים לעזרה. הענקנו לה טיפול מציל חיים ראשוני ובמקביל הודענו לחדר הטראומה בבית החולים קפלן על המצב". כאמור, דמרי הגיעה לבית החולים קפלן בעודה בחיים, אך מתה מפצעיה על שולחן הניתוחים. "בכל שלושים שנות עבודתי במד"א לא היה לי מקרה כזה", מסכם קליין.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "חקירת האירוע נמשכת במשטרת תחנת רחובות, בצוות בפיקודו של רב פקד גרגורי פוקס".
בצוות החקירה בודקים מספר גרסאות להתרחשויות, ביניהן זאת שהועלתה על ידי השכנים. עד כה נגבו עדויות משבעה בני אדם, אך איש לא נחקר באזהרה ועדיין לא נעצרו חשודים ברשלנות. היום, שבוע לאחר המקרה, צפוי להגיע מהנדס מטעם משרד התמ"ת על מנת לבדוק את המעלית.

ממשרד התמ"ת נמסר כי "מרגע קבלת ההודעה על האירוע פתחה המשטרה בחקירה, בסיוע חוקרי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ"ת. החקירה, בהובלת המשטרה, נמצאת בעיצומה ולפיכך לא ניתן למסור פרטים נוספים בשלב זה".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

עוד בנושא
אישה נהרגה לאחר שנפלה לפיר מעלית ברחובות
ניקתה ביתה לפסח - ונפלה מקומה שלישית אל מותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully