וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוכל ניסיון אירני להתנקש בשגריר הסעודי בקהיר"

ניר יהב

1.5.2012 / 15:30

ברקע המתח הגובר בין מצרים וערב הסעודית, היועץ המשפטי של השגרירות בקהיר סיפר כי 3 אירנים תכננו התנקשות. "חוששים כי ינצלו ההפגנות כדי לתקוף את הסגל הסעודי", אמר

על רקע המתיחות המתגברת בין ערב הסעודית ומצרים, צוטט היום (שלישי) היועץ המשפטי של שגרירות ערב הסעודית בקהיר, סאמי ג'מאל א-דין, באומרו כי מצרים סיכלה כוונה של שלושה אזרחים אירנים להתנקש בחייו של אחמד קטאן, שגריר ערב הסעודית במצרים. לדברי ג'מאל א-דין, שצוטט בעיתון "אל-חיאת" היוצא בלונדון, משרד החוץ הסעודי עודכן בפרטי תכנית ההתנקשות, אולם הסעודים העדיפו שלא לפרסם זאת בפומבי.

לדברי ג'מאל א-דין, לפני שלושה חודשים ביקשה המועצה הצבאית העליונה מהשגריר, קטאן, להשיג לעצמו אבטחה כבדה אולם הוא סרב. "מתחילת האירועים האחרונים (המתיחות בין ערב הסעודית למצרים שהובילה לסגירת השגרירות הסעודית בקהיר – נ.י) כולם חששו שגורמים מבחוץ ינסו לנצל את ההפגנות מול בניין השגרירות בקהיר כדי לתקוף את הסגל הדיפלומטי הסעודי", אמר. בסופו של דבר אכן הותקפה השגרירות, והשגריר הוברח לשדה התעופה.

בימים האחרונים התגברה מאד המתיחות בין מצרים לערב הסעודית בעקבות החלטת הסעודים לסגור את השגרירות שלהם בקהיר ולהשיב את השגריר להתייעצות. ערב הסעודית נקטה בצעד החריג בעקבות הפגנות של תושבי קהיר מול בניין השגרירות הסעודית במצרים ומול בנייני הקונסוליות ביתר ערי המדינה, במחאה על מעצרו של פעיל זכויות אדם מצרי בערב הסעודית. מדובר במשבר הדיפלומטי החריף ביותר בין שתי המדינות מאז שערב הסעודית ניתקה את יחסיה עם מצרים בעקבות חתימת הסכם השלום עם ישראל. ביומיים האחרונים מנהלים שרים ובכירים ממצרים ומערב הסעודית שיחות במטרה להתגבר על הבעיות ולפתור את המשבר.

עוד באותו נושא
ערב הסעודית הודיעה על סגירת שגרירותה במצרים
חודשים אחרי הפריצה, השגריר ישראל בקהיר עדיין עובד ממלון

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully