וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם הנסתר של בן לאדן: שם חדש, מזימות בפורנו

ביום השנה למותו נחשפים מסמכים לפיהם הארכי-טרוריסט היא פסימי בערוב ימיו ושקל לשנות את שם ארגונו. בסרט פורנו שנמצא בידי פעיל הארגון הוצפנה מזימה לחטוף ספינות תענוגות

משנה שם משנה מזל: עברה במוחכם אי פעם המחשבה להימלט מכל צרותיכם, פשוט באמצעות שינוי שמכם? ובכן, על פי מסמכים שנמצאו בבית בפקיסטן בו חוסל לפני שנה בדיוק אוסמה בן לאדן, לפני מותו, שקל מנהיג אל-קאעדה לשנות את שמו של הארגון (שפירושו בערבית "המפקדה"), בניסיון להתמודד עם קשייו. הלילה (שלישי) חשף יועץ המלחמה בטרור של הבית הלבן, ג'ון ברנן, את קיומם של המסמכים - שיפורסמו בהמשך השבוע ברשת. ברנן לא הרחיב בנושא, ולא מסר אילו שמות חלופיים נבחנו.

בדברים שנשא הלילה ב"מרכז ווילסון" בוושינגטון לרגל יום השנה לחיסול, הוסיף ברנן כי המסמכים משקפים את עומק הפסימיות של בן לאדן בימיו האחרונים, כשהוא והארגון שלו נרדפים ונמלטים. בין היתר, מביע בהם בן לאדן את אכזבתו מחיסול כמה מהמפקדים הבכירים בארגון בידי ארה"ב, ואת חששו ש"מפקדים צעירים וחסרי ניסיון" שיחליפו אותם "יביאו לטעויות חוזרות ונשנות". עוד לדברי ברנן, בן לאדן הודה במסמכים כי "מוסלמים רבים ברחבי העולם איבדו את אמונם באל-קאעדה".

שנה ללא בן לאדן: אל-קאעדה מרוקס, הקרדיט לאובמה?

אוסמה בן לאדן במקום מחבואו. AP
חשש מ"המפקדים הצעירים והלא מנוסים", בן לאדן/AP

בד בבד, נחשפו הלילה תכנונים נוספים של אל-קאעדה לפיגועי טרור גרנדיוזיים, שהוחבאו במקום מפתיע למדי, ובלתי איסלמי בעליל: התקן נייד ובו סרט פורנוגרפי, שהגיע לידי רשת CNN והעיתון הגרמני "די צייט". התכנונים המפורטים המופיעים בקבצים כוללים, בין היתר, חטיפת אוניות של שיט תענוגות, והוצאה לפועל של מתקפות טרור ברחבי העולם, בסגנון מתקפת הטרור במומביי שבהודו באוקטובר 2008.

100 מסמכים מוצפנים בתחתונים

לפי הדיווח, ההתקן, ועליו סרט פורנוגרפי בשם Kick Ass וקובץ נוסף בשל Sexy Tanja, התגלה בתוך תחתוניו של חשוד טרור אוסטרי שנעצר בידי משטרת גרמניה. הם היו מוצפנים, אולם לאחר עבודה מפרכת של מפענחי צפנים גרמנים התגלו בתוכם למעלה מ-100 מסמכים - שבמודיעין האמריקאי מגדירים "זהב טהור". בין היתר, נמצאו שם מדריכים לאימוני טרור באנגלית, בערבית ובגרמנית, ועוד "מגוון רעיונות אלימים". לא ברור מי עומד מאחורי התכנונים, ובאיזה שלב בדיוק של הוצאה לפועל הם היו.

נקודה אחת חיובית בלטה בין החומרים: על פי הדיווח ב"די צייט", באחד מהם "נכתב במפורש כי סוכנויות הביון המערביות השתפרו מאוד ביכולתן לסכל פיגועים, ולכן צריך לחשוב על מתווים חדשים ולשפר את יכולת התכנון".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

תכנוני פיגועים בסרט פורנו - צפו במסמכים בכתבת CNN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully