וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בחודשיים הריסת שני מבנים לא חוקיים בבית אל

גלעד גרוסמן

29.4.2012 / 17:02

בג"ץ העניק למדינה 60 ימים לטובת בחינת מדיניות הממשלה באשר להריסת בתים שנבנו ללא היתר בשטחי יהודה ושומרון. "יש דין": "עולה חשש כי העליון לא עומד בלחצי הממשלה"

בג"ץ נתן היום (ראשון) למדינה ארכה של 60 ימים לטובת מתן מועד הריסת שני מבנים הנמצאים בהקמה, במערב ההתנחלות בית אל. לאחר שהתחייבה המדינה להרוס את המבנים עוד בתחילת החודש, הבהירו השופטים - ובראשם נשיא בית המשפט העליון, גרוניס - כי לאחר שתתקבל התשובה מהמדינה בדבר סדר העדיפויות להריסת בתים שנבנו באופן בלתי חוקי ביהודה ושומרון, יוחלט על המשך הצעדים בתיק.

מבנים המיועדים להריסה בבית אל. ספק 500
בג"ץ העניק למדינה ארכה של 60 ימים. הבתים המיועדים להריסה בבית אל/ספק 500

בדיון היום אמרה נציגת המדינה, עו"ד אסנת מנדל, כי המדינה אינה מבקשת לשנות את המדיניות באשר להריסת בתים שנבנו באופן בלתי חוקי על קרקע פרטית השייכת לפלסטינים, אלא רק לבחון מחדש את סדר העדיפויות בנוגע לאכיפת צווי ההריסה שהוצאו להם. לשם כך ביקשה המדינה ארכה של 90 ימים, במהלכם יבחן הדרג המדיני, בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון, את סדר העדיפויות להריסת מבנים.

"יש דין": מדובר בהחלטה מדאיגה

מנגד, עו"ד מיכאל ספרד מארגון "יש דין", המייצג את העותרים, אמר כי המדינה למעשה אינה מתכוונת לאכוף את החוק וכי מדובר בפגיעה בו. השופטים נעתרו באופן חלקי לבקשה, והעניקו למדינה אורכה של 60 יום. לאחר שהמדינה תעדכן בדבר גיבוש סדר עדיפויות, יוחלט כיצד להתקדם בתיק. "מדובר בהחלטה מדאיגה שמעלה חשש שבית המשפט העליון לא עומד בלחץ הכבד שמפעילה עליו ממשלת ישראל", אמר מנכ"ל "יש דין", חיים ארליך.

השאלה הגדולה היא האם החלטה זו מבשרת על העתיד לבוא גם בבג"ץ, שדן בהריסת חמשת המבנים שנבנו לכאורה על קרקע פלסטינית פרטית בשכונת האולפנה בבית אל. בין שני המקרים ישנו הבדל אחד גדול; במקרה זה לא ניתן עדיין פסק דין של בג"ץ, וזאת בניגוד לסוגיית שכונת האולפנה. גם בדיון היום הבהירה עו"ד מנדל כי מדובר בתיק שלא ניתן בו פסק דין. יצוין כי בפרשת מגרון מתחו שופטי העליון ביקורת על המדינה, על כך שהיא אינה מקיימת את פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully