וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: בשבוע הבא יוכרע מתי יתקיימו הבחירות

טל שלו

29.4.2012 / 11:28

בישיבת שרי הליכוד אמר ראש הממשלה כי בימים אלה מתקיימים מגעים עם הקואליציה לקראת קביעת מועד לבחירות. השר גדעון סער התייחס להתבטאותו של דיסקין: "במילה אחת - מאכזב"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: מערכת וואלה, עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז היום (ראשון) בישיבת שרי הליכוד כי בשבוע הבא יוכרע מתי יתקיימו הבחירות הקרובות, וציין כי בימים אלה מתקיימים מגעים עם סיעות הקואליציה בנושא.

"אם לא במרץ, אז באוקטובר או ספטמבר לפני החגים, זו לא דרמה גדולה", אמרה בישיבה שרת הספורט, לימור לבנת, בהתייחסה למועד הצפוי. "ראש הממשלה אמר באופן ברור שהוא לא ייכנע לסחטנות, סיעות שונות מתחילות לצוץ עם דרישות שונות ואולטימטומים, אלה דברים שהוא לא ייכנע אליהם. מוטב בעת הזו להקדים את הבחירות".

במקביל, בקואליציה של נתניהו הדגישו כי הם מוכנים למהלך. בפתח ישיבת הממשלה הבהיר שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי כי "אם ראש הממשלה ושר החוץ ירצו בחירות אנחנו ערוכים ואין לנו בעיה עם זה. בחירות זו לא המטרה, המטרה היא הציבור. אין מפלגה שערוכה טוב ומהר יותר לבחירות מש"ס. קמפיין הבחירות התחיל לפני למעלה משנה על גב החרדים, והוא רדוף בשנאת חרדים", האשים ישי.

גם שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו מישראל ביתנו, התייחס להקדמת הבחירות בפתח ישיבת הממשלה. "בחירות מקיימים בזמן. בכל הקדנציה הזו מילאנו את ההסכם. אנחנו רק מצטערים על כך שנושאים כמו גיור רבני ערים, חוק טל וכושר ההשתכרות לא קוימו ואלה דברים שעליהם נעמוד. על פי השיח הציבורי רואים שמפלגות דוהרות לבחירות, אנחנו נאבקים על העקרונות שלנו ואם נצטרך נעמוד בזה".

"דברי דיסקין - תחמושת מצוינת לפלסטינים"

סוגייה נוספת שהעסיקה היום את השרים הייתה ההתבטאות של ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין. "אם לתאר במילה אחת את מה שחשבתי כששמעתי את הדברים: מאכזב", אמר בישיבת שרי הליכוד שר החינוך, גדעון סער. "מאכזב, כי הציפייה ממי ששירת בתפקיד כל כך בכיר ורגיש היא לגישה קצת יותר ממלכתית, קצת יותר מרוסנת - גם בתוכן וגם בסגנון, גם אם יש לו דעה אחרת". על דברי דיסקין בנושא הפלסטיני אמר סער כי הם "מופרכים וחסרי יסוד". סער טען כי הדברים מגיעים ממקום פוליטי, "מצד מישהו שלפי תפיסת עולמו רף הוויתורים של הממשלה הזאת לפלסטינים אינו מספיק. זאת תחמושת מצוינת לפלסטינים וגם לאחרים שנאבקו נגדנו בזירה המדינית".

בפתח ישיבת הממשלה מתח שר האוצר, יובל שטייניץ, ביקורת חריפה על האמירות. "הדברים מאוד לא ראויים לא מבחינה מהותית ולא מבחינה סגנונית. מבחינה מהותית, הדברים גורמים נזק למאמץ של ישראל בזירה הבינלאומית וגם במאמץ מול ההסתה הפלסטינית, הטלת האשמה על ישראל אינה נכונה. מבחינה סגנונית, משום מה בכירי מערכת הביטחון פעם אחר פעם חושבים שיש להם זכות להכתיב לדרג מהמדיני הנבחר כיצד להתנהל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"אזרחי מדינת ישראל יודעים שהם יכולים לישון בשקט"

שרת החקלאות, אורית נוקד, גיבתה את ראש הממשלה ושר הביטחון וטענה כי דיסקין חצה קווים אדומים ונהג שלא באחריות שעשויה להזיק לכולם. "אני סומכת מאוד על ראש הממשלה ושר הביטחון. אזרחי מדינת ישראל יודעים שהם יכולים לישון בשקט", אמרה נוקד.

באופן חריג התייחס לאמירות גם מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ואמר לכתבים כי "ראש הממשלה עומל ימים כלילות לגבש חזית בינלאומית נגד המאבק באירן. זהו המאבק המרכזי היום במדינת ישראל. לדעתי יש כאלה שאמירות מופללות ובלתי אחראיות שלהם מפוררות את החזית הזו".

עוד בנושא
מקורבים לנתניהו: מעריכים שהבחירות ייערכו באוקטובר
ליברמן: ב-9 במאי נדע אם יוקדמו הבחירות

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully