וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "לראיין את שליט - הוא יספר שקיבל יחס טוב"

ניר יהב

29.4.2012 / 0:03

בכיר הארגון, עיזת א-רישק, אמר כי ישראל מתנכלת לאסירים הפלסטינים, בעוד שארגונו נהג בהגינות כלפי גלעד שליט בזמן השבי. "קיבל יחס הגון, לפי צו האיסלם"

עיזת א-רישק, בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, אומר כי היחס שקיבל גלעד שליט בשבי ברצועת עזה היה "טוב יותר מהיחס שמקבלים אסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל". בהודעה שפרסם אתמול (שבת) בדף הפייסבוק האישי שלו, כתב א-רישק כי כלי התקשורת צריכים לראיין את שליט. זאת, לדבריו, כדי שניתן יהיה להיווכח "כיצד חמאס והזרוע הצבאית - גדודי עז א-דין אל-קסאם - התייחסו אל שליט בשבי, וניתן יהיה להשוות את היחס לזה של ישראל אל האסירים שלנו".

גלעד שליט במשחק בין מכבי תל אביב הפועל ירושלים. מגד גוזני
"בניגוד ליחס שקיבל לשליט, ישראל נוקמת באסירים שלנו". שליט/מגד גוזני

לדברי א-רישק, אם שליט יחשוף בפומבי את קורות השבי, הרי שניתן יהיה להבחין בבירור בהבדל הניכר בדרך שבה מתייחסים בחמאס לאסירים לבין הדרך שבה עושים זאת בישראל. לדבריו, חמאס התייחס לשליט על פי צו האיסלם, "הדורש מהשובה להתייחס אל השבוי באופן הגון", כתב. לטענתו, חמאס העניק לשליט יחס מוסרי ואנושי, תוך כיבוד אמנת ז'נבה שעיגנה את זכויותיהם של שבויי המלחמה. "אך ישראל", כתב, "מתייחסת לאסירים שלנו ללא שום מוסר - וללא אנושיות. היא נוקמת בהם ונוטרת להם טינה".

זה תקופה ארוכה שהאסירים הפלסטינים בישראל מעידים כי שירות בתי הסוהר מתנכל אליהם, ולטענתם, מדובר במדיניות נקמנית. בין היתר, לדבריהם, ישראל מונעת מרבים מהם ביקורים מצד בני משפחה, מונעת מהם לקנות מוצרים בקנטינה, שולחת רבים מהם לצינוק. ביום האסיר הפלסטיני, לפני כעשרה ימים, פתחו מאות אסירים פלסטינים בשביתת רעב, מחאה על המדיניות הישראלית, והיום, האסיר השובת מוחמד חלס פונה לבית החולים סורוקה, בשל הדרדרות במצבו הבריאותי.

(עדכון ראשון: 21:08)

לקריאה נוספת
בשבוע שעבר: גלעד שליט השתחרר מצה"ל
יום האסירים הפלסטיני: שביתות רעב המוניות

לפנייה לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully