וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נולד ומת טהור" - סיפורו של סמ"ר דן טלסניקוב ז"ל

ב-2.5.2005 הוזעק דן טלסניקוב מ"רגילה" בכדי לצאת למבצע. במהלך סריקה צפונית לטול כרם, נתקל הכוח במחבלים שתכננו פיגוע התאבדות. בקרב דן נהרג ובמשפחתו מתמודדים עם האובדן

בן ליודמילה לאה ואלכסנדר. נולד ביום כ' באב תשמ"ד (17.8.1984) באשדוד. הוריו של דן עלו ארצה מרוסיה במרץ 1979 ונקלטו בארץ, ודן שנולד בארץ גדל כ"צבר" לכל דבר.

כשהיה דן בן ארבע נפטר אביו אלכסנדר, ואימו גידלה אותו ואת אחיו ז'אן, הבוגר ממנו בכתריסר שנים. דן למד בבית הספר היסודי "המגינים" באשדוד, ואהב להתאמן בכדורגל עם אחיו.

כשמלאו לו תשע שנים, נישאה אימו למקסים אמזלג, חבר מושב ניר-גלים, והמשפחה עברה להתגורר במושב והתאחדה עם משפחתו של מקסים שכללה את שלושת ילדיו: אבי, תמר ואיריס. מקסים גידל את דן כאב ודן החזיר לו אהבה.

דן עבר ללמוד במגמת תיאטרון בבית-הספר של קיבוץ יבנה שם נהנה מאווירת הפנימייה ומאווירת החופש והחברים אותם אהב. במשק התגבשה חבורה של ארבעה חברים שאהבו לבלות, לטייל ולנגן יחדיו. דן אהב להצחיק ולצחוק, אהב להיות במרכז העיניינים והקסים את כולם בחיוכו הכובש, עייניו הירוקות ובישירותו.

בנובמבר 2002 התגייס דן לצה"ל והתקבל לסיירת בחטיבת הצנחנים. על אף קשיים פיזיים ומנטליים רבים סיים דן את המסלול המפרך ונבחר לצאת לקורס מש"קי טרור בשל הצטיינותו כלוחם.

לאחר חצי שנה סיים דן את קורס המש"קים כמצטיין קרב מגע. בהמשך חזר דן לסיירת ושימש כמש"ק טרור שנודע בקשיחותו באימונים ובחביבותו בשגרה. דן נבחר לשמש כ"נגביסט" חוליית הסריקה של הפלס"ר בשל רמת הלחימה הגבוהה שהפגין.

בחופשות דן חילק את זמנו הקצר בין בילוי עם המשפחה המורחבת בניר-גלים לבין חבריו מהמשק, מהכיתה וחבריו מהצבא. דן אהב את חברי הצוות שלו וראה חשיבות רבה בעשייה הצבאית של לחימה בטרור להגנת המדינה.

ביום כ"ג בניסן תשס"ה (2.5.2005) הוזעק דן מחופשת "רגילה" ונחפז להגיע ליחידה על מנת לצאת למבצע. במהלך סריקה של שטח, צפונית לטול כרם, נתקל הכוח במחבלים שתכננו לבצע פיגוע התאבדות. במהלך הקרב דן נהרג.

סמ"ר דן טלסניקוב הובא למנוחות בבית העלמין במושב ניר-גלים והוא בן 21.

(מתוך מפעל ההנצחה הממלכתי 'יזכור', שנערך ע'י משרד הביטחון)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully