וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי-מון גינה את החלטת הממשלה להסדיר ההתנחלויות

מעט לאחר החלטת הממשלה להסדיר את מעמדן של שלוש ההתנחלויות ברוכין, רחלים וסנסנה, אמר מזכ"ל האו"ם כי הוא "מוטרד ממנה מאוד" וכי זוהי הפרה בוטה של החוק הבינלאומי

באו"ם מגנים את כוונת הממשלה להסדיר את מעמדן המשפטי של ההתנחלויות ברוכין, רחלים וסנסנה: מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אמר לפנות בוקר (רביעי) כי הוא "מוטרד מאוד" מהחלטת הממשלה בישראל לאשר באופן רשמי את הקמתם של שלושת המאחזים בגדה המערבית.

בהודעה שפרסם דוברו נאמר כי "כל התהליך הוא הפרה של החוק הבינלאומי, וישראל פועלת בניגוד לחובותיה על פי מפת הדרכים ולקריאת הקוורטט לצדדים להשתדל להימנע מפרובוקציות". עוד הוסיף הדובר כי "באן מאוכזב שהחלטה כזו של ממשלת ישראל מגיעה לאחר המאמצים לחדש את הדיאלוג בין ישראל לפלסטינים".

הגינוי בא לאחר החלטת צוות השרים שהסמיכה הממשלה בערב יום שני להסדיר את מעמדן של ההתנחלויות ברוכין ורחלים בחלק הצפוני של הגדה המערבית וסנסנה בדרומה, וכן לאשר את תכנית בניין העיר המתוכננת להן. יממה קודם לכן הודיע ראש הממשלה כי יפעל לאישורים של שלושת היישובים, ולשם כך יצר צוות הכולל מלבדו גם את שר הביטחון, אהוד ברק, את השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, והשר בני בגין, שיכשיר את המהלך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הברכה לא איחרה לבוא מצד המתנחלים ואלה אמרו שהיא עשוה צדק עם היישובים. במשך שנים ארוכות לא ניתן היה לספק ליישובים שירותים בסיסיים כמו חינוך ותשתיות, בשל אי קבלת האישור הסופי מהממשלה, וכעת, מאמינים ביהודה ושומרון, ישתנה הדבר. "אנו שמחים על ההחלטה שמתקנת עוול שנמשך למעלה מ-13 שנים", אמר יו"ר מזכירות ברוכין, תמיר בן-שלומי. "לא הייתה שום סיבה לעכב את ההחלטה, אך כשהתקבלה אנו מברכים על כך, ומברכים את ראש הממשלה. חיכינו לזה הרבה זמן".

"ממשלה מזגזגת"

בשלום עכשיו הגיבו בחריפות להחלטה ואמרו כי "ממשלת ישראל עשתה מהלך היסטורי והרסני, כשלראשונה מ-1990 הקימה ישראל רשמית התנחלויות חדשות. מדינת ישראל ממשיכה להעמיק את הכיבוש ולהפוך את פתרון שתי המדינות לתיאורטי בלבד".

גם ח"כ נחמן שי (קדימה) תקף את ההחלטה ואמר כי "זאת ממשלה מזגזגת, לא מושלת, שאין בה לא כושר החלטה, לא כיוון, לא דרך ולא תכנון. ביום ראשון היא הולכת שמאלה וביום שני ימינה. ככה לא מנהלים מדינה. בפרוס השנה ה-64 למדינת ישראל - לממשלה שלה אין דרך. זה בכל עניין: אתה מתקשה למצוא הגיון ודרך שהממשלה הולכת בו. היא רק מנסה לרצות את א' ואחר כך את ב'".

לקריאה נוספת:
תוך יום: צוות השרים הכשיר שלוש התנחלויות
הממשלה תאשר שלוש התנחלויות שהוקמו בשטחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully