וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים "לא צנועות" לא מורשות להיכנס לסופר באשדוד

חגי אוזן

24.4.2012 / 15:02

שוב הדרת נשים: בסניף "ויקטורי" בעיר מתבקשות הנשים לכסות עצמן בכניסה. אתמול סירבה אישה לעשות כן - וכניסתה נאסרה. סמנכ"ל הרשת: "כל עוד לא ירקו או בעטו - אנחנו בסדר"

שוב מרימה את ראשה תופעת הדרת נשים והפעם באשדוד: בסניף רשת הסופרמרקטים "ויקטורי" ברובע ג' באשדוד, סירב אתמול (שני) מנהל המקום לאפשר לאשה לערוך קניות משום שלטענתו היא לא התלבשה בצניעות. המנהל התנה את כניסתה למקום בלבישת חצאית וכיסוי כתפיה וכשסירבה - סורבה כניסתה.

בכניסה לסופרמקט מוצבת עמדה ובה בדים באמצעותם נדרשות הנשים אשר "לא מתלבשות בצניעות" לכסות עצמם. האשה סירבה לעשות כן ולכן סולקה מהמקום. "הוא אמר לי שאני מחטיאה את המקום. 'תראי איך את מתלבשת, גועל נפש. אני אפילו לא רוצה לנהל איתך את השיחה במקום הזה. המקום הוא בבעלותי הפרטית וזכותי לדרוש כל מה שארצה', סיפרה האשה, "היחס היה פשוט משפיל ומבזה".

לקוחות אחרות נכנעות ברוב המקרים לדרישות. "אין ברירה, הסופר הזה קרוב אלינו ואם אני רוצה לעשות קניות, אני חייבת לשים מעלי את הבד הזה", מספרת רחלי שטיינר. "כמעט כולן עושות את זה, גם אם את לבושה צנוע ומכוסה, יש להם כללים שאי אפשר להבין אותם. לדוגמא, הבוקר לבשתי מכנסיים וחייבו אותי לכסות את עצמי בבד. לעומת זאת, אשה מבוגרת מאוד שהגיעה עם מכנסיים, לא אמרו לה כלום, כנראה שהדרישה הזאת היא רק לצעירות. זה מרגיז והזוי מה שהולך כאן".

סמנכ"ל רשת "ויקטורי", אבי רביד, אמר בתגובה: "כל עוד לא ירקו עליה ולא נתנו לה בעיטה, אז אנחנו בסדר. צריך להבין, הסניף נמצא בשכונה חרדית ואני מכבד את קהל הלקוחות שלי ומי שמגיע לשם צריך להתנהג בהתאם למקום. כמו שכשמגיעים לבית הכנסת ומפרידים בין גברים לנשים".

בעקבות ריבוי המקרים - הצעת חוק הקובעת 3 שנות מאסר ל"מדירי נשים"

לפני שלושה חודשים הותקפה בבית שמש נטלי משיח בת ה-27 כשביקשה לתלות שלטים של מפעל הפיס בעיר. היא נפצעה באורח קל מאבנים שיידו לעברה חרדים. לאחר התקרית תקרית נעצרו ארבעה חשודים. בדיון בהארכת מעצרו של אחד מהם אמר נציג המשטרה כי "מדובר במעשה לינץ' אכזרי על רקע מגדרי, כלפי אישה שביצעה את עבודתה. המשיבים היו בין אלה שלא זו בלבד שקיללו את האישה, אלא אף הצטיידו באבנים, בכלי מלא אקונומיקה, זרקו אבנים על מכונית המתלוננת, שפכו עליה אקונומיקה, גנבו את מפתחות רכבה מהסוויץ', כל זאת תוך סכנת חיים ממשית לאותה אישה בעקבות הלינץ' הגזעני".

חודש לפני כן נחשפה סיפורה של הילדה בת ה-8 נעמה מרגוליס, אשר חרדים התנכלו לה בבית שמש. אמה - הדסה מרגוליס - המגדירה עצמה כדתית-לאומית-ציונית סיפרה אז על היחס המשפיל לה זוכה משפחתה מהחרדים בעיר: "בהתחלה זה היה יותר גרוע, הם היו עומדים בצדי הכבישים והיו קוראים לנו בשמות מאוד לא נעימים, מנסים לחסום את המדרכות, זורקים צואה, ביצים, עגבניות ואפילו השליכו אבנים על ילד אחד ועל הורה אחד. הם קראו לה 'זונה', 'נבלות', 'לכו מכאן'. הם לא רוצים אותנו שם".

בחודש שעבר דנה ועדת השרים לחקיקה בהצעת חוק של חברי הכנסת נחמן שי ודליה איציק (קדימה), הקובעת עונש מאסר של שלוש שנים ל"מדירי הנשים". הצעת החוק הוגשה באותה תקופה - בה נושא הדרת הנשים עלה לכותרות בעקבות דחיקת נשים בקווי האוטובוס המופרדים והאירועים בבית שמש. ההצעה קובעת כי כל מי שיפעל להדרת נשים, בכל צורה שהיא, יהיה צפוי לעונש של שלוש שנות מאסר.

עוד באותו נושא
השרים ידונו בהגבלת הפלות ובמאסר למדירי נשים
שוב: חרדים תקפו אישה בבית שמש, מצבה קל
בת ה-8 שהותקפה בבית שמש: "שהקיצונים יעזבו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully