וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק החדש בכלא קציעות: סוכנים סמויים נגד הברחות

24.4.2012 / 12:45

בשב"ס נלחמים בתופעה בה אסירים ביטחוניים משחדים סוהרים בתמורה לכך שיבריחו עבורם מכשירי טלפון ניידים לתוך הכלא. אתמול נעצרו שלושה חשודים שנחשפו תוך הפעלת סוכן סמוי

תושב באקה אל גרבייה ושני אסירים ביטחוניים נעצרו הלילה (שלישי) בחשד שניסו לשחד איש סגל של שרות בתי הסוהר, לצורך הברחת מכשירי טלפון ניידים לתוך בית הסוהר קציעות שבדרום הארץ. המעצר הגיע לאחר שבשנה האחרונה פעל אותו איש שב"ס כסוכן סמוי בקרב האסירים ועל רקע הפרשה טוענים בשב"ס כי הם נלחמים במקרים של מתן שוחד לסוהרים, בתמורה להברחת מכשירים טלפון ניידים לתוך כותלי הכלא.

"ישנה תופעה חמורה של החדרת פלאפונים לאסירים ביטחוניים הכלואים במתקני שב"ס", מסביר סגן-גונדר נתן פז, מפקד יחידת דרור של שב"ס, הזרוע המבצעית המודיעינית של השירות. לדבריו, "צריך לזכור שפלאפון הוא לא קילו הרואין. באמצעות הפלאפונים יכולים האסירים ליצור קשר עם גורמים מחוץ לכלא, לצורך קידום פעולות חבלניות עויינות". "מאחורי ניסיונות ההברחה עומדים ארגוני טרור, אשר מוכנים לשלם עד 80,000 שקל כשוחד לאנשי סגל, עבור מכשיר אחד", הוסיף.

פלאפונים שהוברחו לכלא קציעות, אפריל 2012. שבס, ספק 500
"צריך לזכור שפלאפון הוא לא קילו הרואין. באמצעות הפלאפונים יכולים האסירים ליצור קשר עם גורמים מחוץ לכלא, לצורך קידום פעולות חבלניות עויינות". מכשירי הטלפון שנתפסו/ספק 500, שבס

התופעה של מתן שוחד לאנשי שב"ס איננה חדשה, אומר פז, "לצערנו התופעה של קבלת שוחד קיימת בשב"ס, כפי שהיא קיימת בארגונים ביטחוניים נוספים. אנחנו נלחמים בתופעה באפס סובלנות. הפעילות שלנו מניבה תוצאות יפות, ומספר המקרים הוא קטן מאוד".

המעצר בוצע לאחר עבודה סמויה של שנה

אחת הדרכים להילחם בתופעה, כמו זאת שהביאה למעצר הלילה, היא הפעלת איש שב"ס כסוכן סמוי המתחזה לאיש סגל בבית הסוהר. במקרה המדובר פעל הסוכן במשך שנה בבית הסוהר קציעות, התקרב לאסירים הביטחוניים ורכש את אמונם, עד לרגע בו הציעו לו שניים מהם, המרצים שמונה ועשר שנות מאסר בגין פעילות טרור, שוחד בתמורה להכנסת המכשירים המבוקשים. ואתמול בלילה התקיימה אף פגישה בין הסוכן לבין מתווך, תושב באקה אל גרבייה בן 37, אשר שימש על פי החשד כבלדר, ואז נעצר גם הוא.

הבלדר הגיע למקום המפגש בבאר שבע כשברשותו סכום של 20 אלף שקלים כספי שוחד, שלושה מכשירי טלפון ניידים ומוצרים נלווים – אוזניות, מטענים וכרטיסי SIM. בפעילות משותפת ליחידת דרור וליחידה המרכזית של מחוז נגב, בפיקודו של סגן-ניצב דודי בואני, נעצר החשוד. ובמקביל נעצרו שני האסירים הביטחוניים מכלא קציעות.

העבירות המיוחסות לשלושה הן קשירת קשר לביצוע פשע, שוחד, שידול לשוחד ועבירות נוספות. שניים מהחשודים מודים בביצוע העבירות והיום יובאו השלושה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע. "הכלי הטוב ביותר שלנו להילחם בתופעה, הוא הרתעה", מציין סגן-גונדר פז, "האסירים הביטחוניים צריכים להבין שהם ישלמו מחיר יקר עבור הפעילות הזאת".

עוד באותו נושא:
104 כרטיסי סים הוברחו לכלא בחגורה של בת 7
עו"ד ליאורה ברקו הורשעה שסיפקה סמים לאסירים
אישום: עו"ד העבירה קוקאין בשפתון לאסירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully