וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על אירן וסוריה

23.4.2012 / 22:09

נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע על סנקציות המגבילות מכירת ציוד המאפשר למדינות הסוררות לאתר התארגנויות של מתנגדים להן וגורר דיכוי שמפר זכויות אדם

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז היום (שני) על הטלת סנקציות נוספות על אירן וסוריה. הסנקציות הן על ציוד טכנולוגי המאפשר לשתי מדינות לאתר מתנגדים למשטר באמצעות הטלפונים הסלולריים שלהם ושימושם באינטרנט. "בטהרן ודמשק עוקבים אחר כלי מדיה חברתית המאפשרים למורדי המשטר לארגן כינוסים שונים ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה, זאת על מנת לנקוט נגדם בפעולות שהן בגדר הפרת זכויות אדם בוטה", אמר גורם רשמי בממשל אובמה.

על פי הוראת הממשל, יוקפאו נכסים אמריקאים של אישים שעל פי החשד סייעו לסוריה ואירן בהשגת אותם כלי ניטור סלולריים, לווייניים ואחרים. ההוראה מתייחסת להנהלת סוכנות המודיעין הסורית, לחברת הסלולר הסורית "סוריטל", למשרד המודיעין והביטחון האירני, לספקית האינטרנט האירנית ולגורמים נוספים, ביניהם גם חברות פרטיות.

"ארה"ב מגנה את המשך הקמפיינים המעודדים אלימות והפרת זכויות אדם נגד העם הסורי והאירני על ידי ממשלותיהם ועל כן מספקת כלי שיטיל אחריות על אלה המסייעים או מאפשרים את ההפרות הללו באמצעות שימוש בטכנולוגיות מידע ותקשורת", הוסיף הגורם.

סנקציות לצד חשד באירן למתקפה על המחשבים

בתוך כך, דווח היום כי באירן חושדים שמתקפה מקוונת פגעה במחשבים של תשתיות מסוף הנפט המרכזי שלה, המיועד לייצוא. סוכנות הידיעות האירנית הרשמית-למחצה דיווחה כי אמש אותר וירוס שפגע ברשת האינטרנט המרכזית של משרד הנפט. כצעד הגנתי, נותקו מהרשת כמה חברות מרכזיות ואתרים ממשלתיים.

בסוכנות הידיעות האירנית איסנ"א דווח כי מומחים מכנים את הווירוס בשם VIPER, וכי במשרד הנפט בטהרן אותרו נזקים שהוא הסב למחשבים, בהם מחיקת נתונים. גורמים רשמיים באירן הבהירו כי לא נגרם נזק לנתונים חיוניים, מפני שאלה לא היו מחוברים לרשת האינטרנט הציבורית. דובר משרד הנפט, רזה נקדז, אמר לסוכנות הידיעות פארס כי "יש לנו גיבוי ממחשבים נוספים. אין כל בעיה בהקשר לנושא זה". בחודש שעבר, פקידים בטהרן הצהירו כי אירן חיזקה את חומות ההגנה של רשתות המחשוב שלה. זאת, אחרי שבשנים האחרונות, מוסדות רשמיים באירן היו נתונים למתקפות קיברנטיות רבות. באירן, טענו כי גורמים מישראל עמדו מאחוריהם.

עוד באותו נושא:
מלחמת האקרים: מי פרץ למחשבי מסוף הנפט האירני?
ברק יוצא לארצות הברית: "להקשיח הסנקציות על אירן"
ארה"ב: "עד הסבב הבא - הסנקציות על טהרן יישארו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully