וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קזחסטן: תודה לך בוראט, התיירות גדלה פי 10

מהפך בעמדת המדינה, שעם צאת הסרט הסאטירי לפני שש שנים, אסרה את הפצתו משום שהוא מלעיג את העם הקזחי. בנאום בפרלמנט אמר שר החוץ כי הוא מתייחס כעת לסרט "באופן פילוסופי"

תפנית של 180 מעלות: בקזחסטן כל כך נעלבו בזמנו מהסרט "בוראט" מ-2006, השם ללעג את החיים הכפריים במדינה, עד שהפצתו נאסרה בשטחה. שש שנים מאוחר יותר, מוכנים כבר בשלטונות המדינה המרכז-אסייתית להכיר בכך שלא הכל שלילי - והיום (שני) אף פירסם שר החוץ הקזחי הודעה מפתיעה, בה הוא מודה באופן רשמי ליוצר הסרט, הקומיקאי היהודי-בריטי סשה בארון-כהן, על הזינוק שחל בהיקף התיירות הבינלאומית במדינה מאז צאת הסרט לאקרנים.

"מאז הפצת הסרט, מספר הוויזות שהנפקנו גדל פי עשרה", אמר השר, ירזהאן קזיחנוב, בדיון של הפרלמנט, על פי דיווחי סוכנויות הידיעות המקומיות. "אני אסיר תודה ל'בוראט' על כך שעזר למשוך תיירים לקזחסטן".

בסרט "בוראט: רוצה לומד תרבות אמריקה בשביל נהדרת קזחסטן" ("Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan"), המוכר לרוב בשם הקיצור "בוראט", מגלם בארון-כהן, באופן בלתי מחמיא בעליל, תחקירן קזחי שנשלח לארה"ב כדי לצלם סרט תיעודי על תרבותה. הסרט היה להיט קופתי ברחבי העולם ואף זכה, לרוב, לשבחי המבקרים - אולם ברפובליקה הסובייטית לשעבר התקשו להבין את ההומור, ונעלבו מאוד. מלבד איסור הפצת הסרט, אף חסמו הרשויות הקזחיות את הגישה מהמדינה לאתר הרשמי של בארון-כהן.

נציגים רשמיים של קזחסטן התייחסו בזעף לסרט במגוון הזדמנויות מאז, ולפני כחודש אף נגרמה למדינה השפלה יוצאת דופן, כשבטקס הענקת מדליית זהב לספורטאי קזחי בתחרות קליעה בכווית, הושמע בטעות ההמנון הפארודי של קזחסטן, מתוך הסרט.

אולם בדיון היום בפרלמנט, אמר השר קזיחנוב כי כי הגישה שלו כלפי הסרט היא כעת "פילוסופית". הוא התייחס גם לתקרית האחרונה בכווית, והוסיף כי כל השגרירויות הקזחיות בחו"ל קיבלו "הנחיות נוקשות" לספק לרשויות המקומיות עותק ממלכתי של ההמנון הלאומי, כדי למנוע כל בלבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully