וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הילד שנסחף לים: "מחפשים לבד, איפה המשטרה?"

רמי שני

23.4.2012 / 12:16

קרוביו של ליאור טבטה בן ה-10, שנעדר משבת, טוענים כי הרשויות לא מסייעות בחיפושים. "אנחנו פה מהבוקר ולא רואים אף אחד. אפילו לא כוחות הצלה". המשטרה: נעשים מאמצים רבים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

"אנחנו מקווים שהמשטרה תעזור לנו למצוא את הגופה של ליאור הקטן, אבל אנחנו מחפשים די לבד. אין כאן כמעט אף אחד שעוזר לנו" - כך טען הבוקר (שני) טרקו טבטה, בן דודו של ליאור בן ה-10, שנסחף ביום שבת לים, בעת ששחה מצפון לחוף דלילה באשקלון. "בשעות האלה אין מענה של המשטרה. לא ראינו איך הם מחפשים. אנחנו פה מהבוקר ולא רואים אף אחד. אפילו לא כוחות הצלה. רק אנשי משמר הגבול", קבל טבטה.

בני המשפחה, תושבי קרית גת, הגיעו זה היום השלישי לסייע בחיפושים אחר הנעדר. לדבריו, הם מבינים שאין סיכוי ממשי למצוא את ליאור בחיים: "אנחנו לא משלים את עצמנו שהוא חי. מקווים, אבל אחותו ראתה אותו במים. היא הייתה לידו כשהוא נסחף לים".

חיפושים אחר ילד שאבד בחוף, אשקלון. ירון קאפח, דוברות מד"א, מד"א
"לא משלים עצמנו שהוא חי". חוף הים באשקלון, יום שבת/מד"א, ירון קאפח, דוברות מד"א

כעת עסוקים כל בני המשפחה, יחד עם קרובים ובני קהילה אחרים, בחיפושים רגליים אחר הילד. "כולם באו לכאן לעזור בחיפושים. אבל אנחנו מרגישים לבד בעניין הזה. בקושי רואים מחפשים של כוחות הביטחון וכדומה", אומר טבטה.

ליאור הוא הצעיר מבין שבעת ילדי המשפחה. שניים מהילדים נולדו באתיופיה, אחות אחת נולדה בדרך לישראל והשאר נולדו בארץ. טבטה מספר כי שני אחים שירתו ביחידה מובחרת בצה"ל. "לשרת בצבא אנחנו יכולים, להציל אותנו - לא. אם זה היה בן של בכיר כל העולם היה פה", טען כנגד הרשויות.

"ליאור לא ידע לשחות"

טבטה סיפר לוואלה! חדשות על רגעי התקרית שאירעה בשבת בבוקר. בני המשפחה, הוא אומר, הגיעו לחוף הים כי "הם רצו כמה שעות חופש לבלות. שלושת האחים: אח, אחות והילד, נכנסו למים ונסחפו. ליאור לא למד לשחות. האחים הגדולים יודעים קצת, אבל הם לא יכלו לעזור לו. עכשיו האחות שלו ממש בהלם".

מעדות שמסרה אחותו של ליאור במשטרה עולה כי היא ניסתה למשוך אותו מהמים אך ללא הצלחה. "הבנו שהיא אחזה בו במטרה להוציא אותו החוצה, אבל היא גם כמעט טבעה", סיפר פקד ליאור מצרפי, קצין משטרה וקהילה בתחנת אשקלון, "הילד נסחף לתוך המים".

בתגובה לטענות המשפחה נמסר מהמשטרה, כי נעשים מאמצים רבים לחפש אחר הילד וכי לא יחסכו משאבים ואמצעים כדי לאתר אותו. לדבריהם, בחיפושים נוטלים חלק צוללנים, אופנועני ים, סירות שיטור ימי וכן כוחות יבשתיים, בהם פרשים וסיירים ברכב בעל הנעה קדמית.

ילד בן 10 נסחף בים באשקלון, קיים חשש לחייו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully