וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים בעמק יזרעאל מחו, מאבטחים נשלחו לפנותם

קובי דוד

23.4.2012 / 11:42

אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית הכריזה על חרם צרכנים מול זכיין מזון בשל מחירים גבוהים, והחליטו לחלק קפה בחינם לעוברים ושבים. בהנהלה לא ראו בעין יפה את המחאה המקורית

רגע לפני שגל המחאות חוזר לשטוף את רחובות הארץ, הכריזה בסוף השבוע האחרון אגודת הסטודנטים של המכללה האקדמית עמק יזרעאל על חרם צרכנים נגד חברת "שמיאב". החברה מעמידה ברחבי המכללה ארבעה דוכני מזון לממכר סנדוויצ'ים ושתייה חמה וקרה. לטענת אגודת הסטודנטים, החברה מפקיעה מחירים, ובעיקר את מחירי השתייה החמה. מול הסטודנטים התייצבה הנהלת המכללה, התומכת בזכיין.

הסכסוך בין הצדדים הגיע לשיאו בתחילת השבוע. הנהלת המכללה שלחה מאבטחים לפנות את חברי האגודה שחילקו קפה ללא תשלום במועדון הסטודנטים. כדי להבטיח שהסטודנטים לא יפעלו שוב בשטח המועדון, ניתקו המאבטחים את החשמל מהמקום, והודיעו כי בכוונתם להחליף את מנעול דלת הכניסה.

חרם צרכנים במכללת יזרעאל, אפריל 2012. התאחדות הסטודנטים, ספק 500
פינת הקפה במועדון הסטודנטים/ספק 500, התאחדות הסטודנטים

חברת "שמיאב" החלה לפעול בתחומי המכללה עם תחילת שנת הלימודים האקדמית בחודש אוקטובר. לדברי הסטודנטים, הזכיין שמפעיל את ארבעת הדוכנים, יגאל אסולין, חתם עם הנהלת המכללה ועם האגודה על הסכם מפורט, במסגרתו נקבעו מחירים אחידים לפריטים שנמכרים בשטחה.

לאחרונה, מונה יו"ר חדש לאגודת הסטודנטים, רמי רוזן, והוא דרש מהזכיין להוזיל את המחירים. לטענת הזכיין, מחירי המוצרים אושרו מראש, ואין כוונה או צורך להוזילם.

בתגובה, יזם רוזן חרם צרכנים, הקורא לכלל הלומדים במכללה, כ-4,500 סטודנטים, שלא לקנות מוצרים מדוכני המזון. תוך כמה, טען הזכיין אסולין כי חלה ירידה של 80% בהיקף המכירות, וטוען כי נאלץ לפטר חמישה עובדים.

המכללה: הסטודנטים סירבו למו"מ; אסור להם לחלק מזון בעצמם

"לא ניתן יד לפעילות כוחנית וברוטלית מצד המכללה", אמר יו"ר אגודת הסטודנטים רמי רוזן. "מדובר במחאה לגיטימית ומקובלת, ללא אלימות, ועצוב מאוד שהמכללה מנסה לדכא אותנו, בייחוד כשמדובר בנושאים חשובים ומהותיים לכיסו של הסטודנט". לדבריו, אם לא יתאפשר לסטודנטים למחות במועדון, המחאה תימשך במקום אחר בין כותלי המכללה.

הזכיין טוען כי אגודת הסטודנטים מנסה לייצר מצג שווא, וכי מחירי המוצרים דווקא ירדו לאחרונה. "הוזלתי את מחירי הקפה בחצי שקל וישנם כריכים שנמכרים בחמישה שקלים", אמר. "הסטודנטים פועלים מאינטרסים אישיים ופוליטיים - על חשבון הפרנסה שלי. אני מוכן להגיע איתם למשא ומתן, אבל הם נחושים בדעתם להוזיל מחירים בלי הצדקה. אני פועל על פי חוק שנקבע בתחילת השנה".

מדוברות המכללה האקדמית עמק יזרעאל נמסר בתגובה: "בתחילת השבוע החליטה אגודת הסטודנטים לפתוח בחרם צרכנים נגד זכיין הקפיטריה, בעיקר על מחירי הקפה. למכללה לא היה קשר לנושא. בעקבות החרם נערך משא ומתן בין הזכיין לאגודת הסטודנטים. הזכיין - מצדו - הסכים להורדה של מחירי הקפה. אגודת הסטודנטים סירבה להצעתו והמשיכה את המאבק על ידי חלוקת חינם של קפה ומזון.

"בחודש ספטמבר הוחלף זכיין הקפטריה ונחתם הסכם חדש בשיתופה ובהסכמתה של אגודת הסטודנטים, המייצגת את הסטודנטים במכללה. המכללה והאגודה חשופות לתביעה במידה והן משנות את תנאי החוזה, באמצע החוזה, באופן חד צדדי. אגודת הסטודנטים אינה יכולה למכור ו/או לחלק מזון בשטחי המכללה ולכן התבקשה מספר פעמים לפנות את הדוכן".

עוד בנושא:
מאבק מתוק: סטודנטים החרימו מכונות ממתקים בקמפוס
רוצה להיות יו"ר אגודת הסטודנטים בצפת? תשרת בצבא
שמולי: "הסטודנטים נערכים לחידוש המחאה"

לפניות לכתב - davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully