וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהשנה הבאה: תלמידים ישאלו ספרים במקום לרוכשם

ענת שלו

23.4.2012 / 3:35

בשורה מעודדת להורים: נטל עלות ספרי הלימוד עשוי להגיע לסיומו, עם הפעלת מערכת בית-ספרית שתאפשר השאלה של ספרי הלימוד. שר החינוך: "התוכנית תחסוך להורים מאות שקלים"

לאחר שדובר רבות על הנטל הכלכלי הכבד הנופל על הורי תלמידים בגילים השונים בגין רכישת ספרים, בנוסף ליתר ההוצאות השוטפות במהלך שנת הלימודים, הודיע אתמול (ראשון) משרד החינוך על תוכנית להשאלת ספרי לימוד אשר תחל לפעול בשנת הלימודים הקרובה בבתי ספר ברחבי הארץ ותאפשר השאלה מערכתית של ספרי הלימוד במקום רכישתם.

במשרד החינוך הסבירו אתמול כי השאלת ספרי הלימוד "תביא להקלה משמעותית בנטל המושת על ההורים מדי שנה, גם בחסכון של מאות שקלים ובביטול הצורך ברכישת ספרי הלימוד במהלך חודשי הקיץ. השאלת ספרי הלימוד תבטיח הזדמנות שווה לכל התלמידים להתחיל את שנת הלימודים עם סל ספרים מלא". שר החינוך, גדעון סער, הוסיף ואמר, כי "הפעלת התכנית להשאלת ספרי לימוד בכלל בתי הספר תחסוך לכל ההורים במדינת ישראל מאות שקלים לתלמיד בשנה". "האינטרס המובהק של ההורים הוא להצביע בעד כניסה לתכנית כבר בשנת הלימודים הקרובה", הסביר סער.

ועדת שרים לקידום מעמד האישה עם לימור לבנת, דצמבר 2011. עומר מירון
התוכנית תחסוך להורים מאות שקלים. שר החינוך סער/עומר מירון

משרד החינוך הפיץ אתמול לבתי הספר ומנהלי אגפי חינוך ברשויות המקומיות חוזר מנכ"ל מיוחד, המפרט את התהליך על כל היבטיו, אותו ינסה לקדם שר החינוך במושב הכנסת הקרובה כהצעת חוק ממשלתית. על פי התוכנית, החל משנת הלימודים הבאה תחול חובה על כלל בתי הספר לקיים הצבעה - הנדרשת על פי חוק - בקרב ההורים, על החלת התוכנית להשאלת ספרי לימוד בבית הספר.

בהצבעה שתתקיים בבתי הספר יידרש רוב של 60% כדי להפעילה. על פי התוכנית, ההורים ישלמו תשלום שנתי של "תשלומי הורים" – עד 280 בבתי ספר יסודיים ועד 320 ש"ח בבתי ספר על-יסודיים. בסוף שנת הלימודים ישאירו התלמידים את ספרי הלימוד שלהם לטובת שימוש התלמידים הצעירים מהם. התלמידים יקבלו בתחילת שנת הלימודים את כלל ספרי הלימוד מהם ילמדו במהלך השנה.

"רעיון חשוב, סוף סוף עושים משהו בנדון"

כאמור, הודיע משרד החינוך כי יחל כבר עתה בהיערכות לקראת ייישום התוכנית בשנת הלימודים הבאה. המשרד הקים מנהלת שתפעל ליישום התוכנית ולהענקת סיוע לוגיסטי לבתי הספר כנדרש, כשבמקביל הוא מקצה כ-100 מיליון שקלים לסיוע לבתי ספר לרכישת ספרי לימוד וישקיע כ-20 מיליון שקלים מדי שנה להפעלת וניהול התוכנית בכל בתי הספר.

"זה רעיון חשוב מאוד וטוב שסוף סוף עושים משהו בנדון", אומרת עדי טל-עד, אמא לשני תלמידים מרמת גן הלומדים בחטיבת ביניים בכיתות ז' וט'. "חינוך חינם זה כבר מזמן לא. העלות של כל הספרים וכל ההוצאות הנלוות לאורך שנת הלימודים הופכות את החינוך פה למאוד יקר – ולא למאוד טוב. זה צעד חשוב בדרך, אנחנו מוציאים הרבה מאוד כסף על ספרים מדי שנה. אני מקווה שזאת המגמה, להפחית בעוד ועוד תשלומים נוספים שמוציאים את כל עניין ה'חינם' מ'חינוך חינם'".

עוד בנושא
טאבלט לכל ילד: מתי זה יקרה סוף סוף בישראל?
שר החינוך מקדם את הצגת "גטו" בפני תלמידים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully