וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חשד לאמל"ח: חיל הים עצר ספינה בלב ים

22.4.2012 / 20:40

עד כה לא נמצאו אמצעי לחימה כלשהם על הספינה, שיצאה מביירות והפליגה לכיוון אלכסנדריה. לפי ההערכות היא הייתה בדרכה לעזה. הקברניט לא התנגד, החיפוש בבטן האנייה נמשך

כוח של חיל הים פשט הערב (ראשון) על ספינה בלב ים, שעל פי החשד ניסתה להבריח אמצעי לחימה לארגוני הטרור ברצועת עזה, וזאת בניגוד לחוק הבינלאומי. על פי רישומי ההפלגה, הספינה, ששטה תחת דגל ליבריה, יצאה מביירות ונמל היעד שלה היה אלכסנדריה במצרים. ספינת טילים של חיל הים זיהתה במרחק של 100 מייל מחופי ישראל ספינה חשודה, ולאחר שנוצר קשר עם הקברניט, היא התבקשה לעצור בלב הים ולמסור פרטים אודותיה.

בתום שיחה ממושכת בין הצדדים, ביקשו מפקדי הסטי"ל לעלות על הספינה החשודה ולבצע בה בידוק ביטחוני שנועד לשלול חשד להברחת אמצעי לחימה ופעילי טרור. קברניט הספינה, השיב בחיוב לבקשת לקציני חיל הים ובשעה זו מתקיים בידוק קפדני בתוך הספינה. עד כה הצליחו הכוחות לפתוח לפחות שלוש מכולות, אך לא אותרו אמצעי לחימה. על פי ההערכות הבדיקות יימשכו עוד מספר שעות. גורם ביטחוני אישר כי הקברניט ואנשי הצוות לא גילו עד כה כל התנגדות.

תקיפת צפון רצועת עזה על ידי ספינות הטילים של חיל הים. דובר צה"ל
עד כה לא נמצאו אמצעי לחימה/דובר צה"ל

דובר צה"ל אישר את הדברים ומסר: "במסגרת פעילות מבצעית שוטפת שמקיים חיל הים לצורכי ביטחון ומניעת הברחות, עצר כוח של חיל הים אוניית סוחר שנושאת דגל ליבריה תחת השם Hs" Beethovan" במרחק של כ-160 מייל ימי מחופי ישראל. הבידוק שעורכים כוחות חיל הים מתבצע בהסכמת קברניט הספינה. במידה ולא יימצאו עליה ממצאים חשודים, האונייה תמשיך בדרכה".

על פי נתוני ארגון הימאות הבינלאומי, הספינה החלה את מסעה בתאריך ה-13.4 בנמל ולנסיה שבספרד, עברה דרך ברצלונה, והגיעה לנמל לימסול שבקפריסין ב-18.4. יומיים לאחר מכן, היא עגנה בביירות שבלבנון. היום יצאה אל הים הפתוח במטרה להגיע מחר בערב לאלכסנדריה שבמצרים. הספינה נבנתה בשנת 2002, ומסוגלת לשאת 50,000 טון.

לפני כחודש פשוט לוחמי שייטת 13 על ספינת מטען בשם "ויקטוריה", במרחק של 200 מייל מערבית לחופי ישראל. הספינה הפליגה מנמל לטקיה שבסוריה, לנמל מרסין שבטורקיה, ומשם הייתה אמורה להפליג לנמל אלכסנדריה שבמצרים. בתום בידוק ראשוני של הלוחמים וחבלנים שהועלו על הספינה, הוחלט להוביל אותה לבידוק קפדני ונרחב בנמל אשדוד.

הטילים שהגיעו מאירן

בתום החיפושים התברר כי במכולות שהובילה הספינה אוחסנו כ-50 טונות של אמצעי לחימה עבור ארגוני הטרור בעזה. אמצעי הלחימה הוסתרו בתוך שלוש מכולות, מאחורי שקים של כותנה דחוסה ועדשים. בין היתר, הכילה הספינה פצצות מרגמה בקוטר 60 מ"מ ו-120 מ"מ, טילי חוף ים מסוג C-704 וכדורי קלצ'ניקוב. רוב אמצעי הלחימה היו מתוצרת אירנית. קצינים בכירים בצה"ל הדגישו אז כי אם אמצעי הלחימה המתקדמים היו מגיעים לידי ארגוני הטרור, הייתה המציאות הביטחונית באזור משתנה באופן דרסטי.

על כריכת חוברות ההדרכה, שצורפו לטילים, נמצאו סמלים של איראן ושל משמרות המהפכה. הללו מעידים על מקורם של אמצעי הלחימה כמו גם על מעורבותו של כוח קדס של משמרות המהפכה האיראניים בניסיון ההברחה, יחד עם הסורים וארגוני הטרור הפלסטיניים.

עוד בנושא
טילים סינים מתבייתים נמצאו על סיפון ספינת הנשק
צה”ל חושף: כך השתלטה השייטת על ספינת הנשק
נתניהו על לכידת ספינת הנשק: מקור האמל”ח מאירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully