וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על לכידת ספינת הנשק: מקור האמל"ח מאירן

פנחס וולף ויהושע בריינר

15.3.2011 / 14:30

לאחר ההשתלטות המוצלחת של לוחמי שייטת 13 על הספינה שהובילה אמצעי לחימה לארגוני הטרור בעזה, הדגיש רה"מ כי מקור הנשקים שנתפסו הוא מאירן. לדבריו, "אירן העבירה מכאן תחנת ממסר"

במערכת הפוליטית והביטחונית שיבחו היום (שלישי) את לוחמי שייטת 13 בעקבות ההשתלטות על ספינת הנשק "ויקטוריה", שנשאה על סיפונה מכולות שהכילו אמצעי לחימה מסוגים שונים. הספינה יצאה מנמל לטקיה שבסוריה, עגנה בנמל מרסין בטורקיה ונעצרה על ידי לוחמי השייטת בדרכה לנמל אל עריש שבמצרים. בצה"ל מעריכים כי אמצעי הלחימה היו מיועדים להגיע לארגוני הטרור בעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר במהלך סיור בדרום כי "אמש אחר חצות אישרתי השתלטות של חיל הים על הספינה 'ויקטוריה', היה לנו יסוד מוצק להאמין שעל סיפונה ישנם אמצעי לחימה שנועדו לפגוע בישראל. על הספינה נמצאו אמצעי לחימה רבים שנועדו עבור כוחות טרור בלב עזה. ההשתלטות על הספינה נעשתה בלב ים על פי כל הכללים הבינ"ל. מקורם של הנשקים מאירן שמנסה לחמש את הרצועה. אירן העבירה מכאן תחנת ממסר".

שר הביטחון אהוד ברק, בירך אף הוא את לוחמי השייטת וחיל הים על מבצע ההשתלטות. לדבריו, "צה"ל ולוחמי חיל הים מנעו היום הברחת אמל"ח לרצועת עזה שאמור היה להיות מופעל נגד תושבי ישראל. מטרת ההברחה הייתה לפגוע בביטחון ישראל ולוחמי צה"ל פעלו כדי להגן על ביטחון המדינה. הניסיון להבריח נשק לעזה מלמד כי גורמים רדיקליים ממשיכים בניסיונות לפגוע בישראל וממשיכים לפעול לערעור היציבות באזור. אני מברך את הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, את מפקד חיל הים האלוף אליעזר מרום, ואת לוחמי החיל על הפעולה המוצלחת. צה"ל ומערכת הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות ובכל מקום כדי להגן על המדינה".

גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני התייחסה לפעולה ואמרה כי "סמלי שביום הזה, בעוד עם ישראל עוצר פעילותו לחמש דקות תוך הזדהות עמוקה עם חייל חטוף אחד, גלעד שליט, חיילי צה"ל עוצרים ספינת נשק בדרכה מסוריה לעזה. זה מחדד את פעילותם של חיילי צה"ל, שיום יום עוסקים בביטחון ישראל. מכאן שלוחה ברכה וחיזוק לכל אחד ואחת מהם".

עוד אמרה לבני בנאום שנשאה בוועידת הנגב שנערכת באילת: "מאחר ומדובר בחיילי השייטת ולאחר גינויים מקיר לקיר ומחוף לחוף לאחר פעילות צודקת לא פחות על המרמרה, אפשר היום לראות עד כמה פעילותם חשובה לישראל ולאזור כולו. בעוד נדמה שכל העולם זז מסביב וכאשר יש צונאמי ורעידות אדמה במזה"ת - יש מי שמנצל זאת כדי להעביר נשק לארגוני טרור שמבקשים לפגוע בנו ולמרבה הזוועה ראינו את התוצאות הנוראיות של משפחה שנרצחה".

"המסכה מעל פרצופה הכפול של טורקיה הולכת ונשמטת"

גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות כי "המסכה מעל פרצופה הכפול של טורקיה הולכת ונשמטת. העובדה שנמל המוצא היה בטורקיה היא עובדה מטרידה ביותר. לא כך מצופה ממדינה שחברה בנאט"ו ויש לה יד ארוכה ואפילו אכזרית במעקב אחר גורמי טרור הגובלים עמה". לוואלה! חדשות נודע כי ישראל העבירה מסרים חד-משמעיים לבירות שונות בעולם ולפיהם ירושלים לא תסבול הברחות מגורמי טרור לרצועת עזה ולמקומות אחרים.

מנהל תקשורת ישראלית במשרד החוץ, יוסי לוי, אמר כי "ישראל הוכיחה פעם נוספת שהיא נחושה להגן על אזרחיה ולא חוששת לעצור ספינה נוספת בבעלות זרה ויהיה מקום המוצא אשר יהיה. אנחנו מעריכים שגורמי טרור מנסים לנצל את התוהו ובוהו בעולם הערבי והאיסלמי למטרותיהם הנפשעות. פעולתו הנמרצת של צה"ל ושל זרועות אחרות של מדינת ישראל מוכיחה שעינה של ישראל פקוחה תמיד".

נשיא אגודת הידידים טורקיה-ישראל, ח"כ רוברט טיבייב (קדימה) פנה בצהריים למקבילו הטורקי, בדרישה להקים ועדת חקירה שתבדוק את נסיבות יציאתה של הספינה "ויקטוריה". טיבייב ציין במכתבו למקבילו הטורקי כי "ישראל כמדינה לא תוכל לקבל הפקרות שכזו, בטח לא ממדינה ריבונית הנמצאת עם ישראל ביחסים בינלאומיים". העתק של המכתב נשלח גם לראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן.

חבר כנסת דניאל בן סימון (העבודה) אמר בתגובה ללכידת ספינת הנשק כי "צריך להביע שמחה על כך שכל פעולה שנועדה להרוג אנשים מחוסלת בעודה באיבה, כך לגבי מחבלים וספינות נשק וכך לגבי כל דבר קטלני אחר. הלוואי שהטיפול בספינת ה'מרמרה' היה נעשה בצורה כל כך חלקה ומקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully