וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים ניסו להחיות המורה: "אשה משכמה ומעלה"

רמי שני

19.4.2012 / 20:00

שרה מלכא, רכזת שכבת י"ב בבית הספר מקיף ו' באשדוד, התמוטטה לאחר טקס יום השואה. תלמידיה ניסו להצילה, וכעת מתמודדים עם האובדן: "אישה שלא רואים הרבה כמוה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק)

בבית הספר מקיף ו' באשדוד מתקשים להתמודד עם הטראומה שחוו שם תלמידי כיתות י"ב, שרכזת השכבה שלהם, שרה מלכא, התמוטטה היום (חמישי) לאחר טקס יום השואה. תלמידים שעברו הכשרה בסיסית בהחייאה ניגשו לעזור לה עד להגעת צוות טיפול נמרץ של מד"א. הצוות שהגיע למקום פינה את המורה לבית חולים ברזילי שבאשקלון, אך שם נאלצו לקבוע את מותה.

מעדויות התלמידים עולה כי המורה חשה ברע במהלך הטקס, הלכה לחדר המורים לשתות מים וחזרה. זמן קצר לאחר תום הטקס היא ניגשה לחדרו של מנהל בית הספר, ולאחר מכן התמוטטה במסדרון.

תלמיד שהשתתף בניסיונות החייאה סיפר כי נודע לו על התמוטטות של מורה בעת שהיה בביתו והגיע למקום האירוע, שם גילה כי מדובר ברכזת של השכבה בה הוא לומד. עוד סיפר הנער על ניסיונות ההחייאה שביצעו הוא וחבריו במשך כ-40 דקות במורה, ועל כך שרק "חצי שעה אחרי שהגעתי הגיע צוות טיפול נמרץ". התלמיד סיפר על מלכא כי היא "בנאדם משכמה ומעלה", וכי "כל מי שביקש עזרה היא תמכה בו. כל מי שהייתה לו בעיה יכול היה לפנות אליה. באמת אשה שלא רואים הרבה כמוה".

תלמיד אחר שהיה עד לאירוע, רן מנדל, סיפר כי נכח בטקס וראה את מלכא. לאחר הטקס היא "הלכה לשיחה עם המנהל וסיפרו שהיא התעלפה". מנדל הבחין כי "משהו לא טוב קורה" ושההחייאה נמשכת מעל לשעה. "היא דווקא נראתה במצב בסדר, לא סיפרו שהיא לא מרגישה טוב, פשוט זה קרה בפתאומיות, לא היה ממש זמן להגיב", תיאר מנדל את הרגעים לאחר ההתמוטטות של מי ששימשה כרכזת השכבה שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully