וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו ניסתה טיל ארוך טווח: "הרתעה נגד סין"

19.4.2012 / 12:29

עם השיגור המוצלח של "אנגי-5", מצטרפת תת-היבשת למועדון מצומצם של מעצמות המסוגלות לשגר נשק גרעיני לטווח של 5,000 ק"מ. סין בתגובה: "כדאי שהודו לא תפריז בהערכת כוחה"

רויטרס

הודו ערכה הבוקר (חמישי) שיגור ניסוי מוצלח של טיל בליסטי ארוך-טווח בעל יכולת לשאת ראש נפץ גרעיני, שהטווח שלו מכסה חלקים ממזרח אירופה, וגם את בירת סין, בייג'ינג. בכך הצטרפה הודו למועדון מצומצם ביותר שכלל עד היום שש מדינות בלבד המחזיקות ביכולת לשגר נשק גרעיני לטווח כה ארוך - חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם (ארה"ב, רוסיה, סין, צרפת ובריטניה), ולצדן, לפי פרסומים זרים, גם ישראל.

שיגור ניסוי של טיל בליסטי ארוך טווח, "אנגי-5" מהאי ווילר, מזרח הודו, 19 באפריל 2012. רויטרס
רגע השיגור, הבוקר באי ווילר/רויטרס

הצעד המתריס מעורר דאגה בעולם בין היתר על רקע החשש מפני התלקחות מחודשת של העימות בין הודו לפקיסטן - מעצמה גרעינית בפני עצמה - סביב סכסוך הגבול בחבל קשמיר. אולם גם בהודו אומרים כי המטרה האמיתית של השיגור הנוכחי היא הרתעה של כל איום, גם אם מרומז ביותר, המגיע מכיוונה של מעצמה גרעינית גדולה יותר הנמצאת מעברה השני - סין.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בצילומי וידאו שהופצו הבוקר, נראה הטיל "אנגי-5", שהטווח שלו מגיע ל-5,000 קילומטרים, ממריא השמימה מכן השיגור באי ווילר הנמצא לחופיה המזרחיים של תת-היבשת, במדינת אוריסה. שר ההגנה ההודי אישר כי הניסוי היה "נקי וללא רבב", ואילו ראש הממשלה, מנמוהן סינג, קבע כי השיגור הוא "אבן דרך בדרכנו להשיג ביטחון ומוכנות, ולתור את חזית המדע והטכנולוגיה". לדבריו, השיגור הוא "מחווה לתחכום ולמחויבות של המטרות הלאומיות, מצדה של הקהילה המדעית הטכנולוגית של הודו... אני מקווה שבשנים הבאות, המדענים והטכנאים שלנו ימשיכו לתרום הרבה יותר להגנה".

יבואנית הנשק המובילה בעולם

ראג'ה מוהן, איש המרכז לחקר המדיניות בהודו, הסביר בעקבות השיגור כי "מה שראינו היום הוא הבשלה של טכנולוגיית הטילים של הודו. זו גם תחילתו של תהליך שבו הודו משיגה הרתעה גרעינית נגד סין. בניגוד לסין, לה יש טילים לטווח ארוך כבר זמן רב, הודו לא הייתה מסוגלת לפגוע במטרות מרכזיות בסין. כעת, עם הטיל הזה, היא תוכל להגיע לנמל הים במזרח סין". בכל מקרה, בממשלת הודו הבהירו כי לפחות שנתיים עוד יחלפו בטרם יהפוך "אנגי-5" למבצעי.

שיגור ניסוי של טיל בליסטי ארוך טווח, "אנגי-5" מהאי ווילר, מזרח הודו, 19 באפריל 2012. רויטרס
"אנגי-5" יוצא לדרך, הבוקר/רויטרס

הודו הפכה בעשור האחרון לאחד הכוחות המובילים בכלכלה העולמית, אך היא מעוניינת להרחיב את השפעתה וכוחה גם בתחום המדיני-צבאי, והיא אף פועלת בשנים האחרונות לקבל מושב קבוע במועצת הביטחון. בשנים האחרונות היא התבססה כיבואנית הנשק המובילה בהולם, במסגרת מאמציה לשדרג צבא עצום אך מיושן למדי.

השיגור הנוכחי, עליו הכריזה הודו זמן רב מראש, עבר תוך "הסכמה שבשתיקה" ממדינות המערב, בניגוד זועק לתגובה הגלובלית הנזעמת על שיגור דומה בשבוע שעבר בצפון קוריאה (שנכשל). בבייגינג, עם זאת, לא עברו על השיגור בשתיקה. "המערב מעדיף להעלים עין מהתעלמותה של הודו מאמנות בינלאומיות לבקרת גרעין וטילים", נכתב במאמר בעיתון הממסדי "גלובל טיימס". "כדאי שהודו לא תפריז בהערכת עוצמתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully