וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון ברזילאי להברזות: שבב על חולצת בית הספר

20 אלף תלמידים במדינה כבר לובשים את "החולצות החכמות", שמדווחות מדי יום להורים ב-SMS אם הגיעו ללימודים - ובעיקר אם לא הגיעו. בתוך שבועיים, ירד שיעור ההיעדרויות ל-0

רויטרס

האח הגדול - גרסת המציאות. בתי ספר בברזיל החלו באחרונה להשתיל מיקרו-שבבים בחולצות בית הספר, בניסיון להתחקות אחר תלמידים שנעדרים מהלימודים. הפרויקט נחנך בעיר ויטוריה דה קונקוויסטה שבצפון מזרח המדינה, שם כבר נדרשים כ-20 אלף תלמידים ללבוש את "החולצות החכמות" כפי שהן מכונות, שבתוכן מוטמעים הצ'יפים האלקטרוניים.

ראש העיר, גיירמה מנסס, מסביר כי הצעד נועד בעיקר להגביר את המודעות בקרב ההורים להיעדרות של ילדיהם מהלימודים. "זה חלק מהמאמץ שלנו לא להשאיר ילד אחד מחוץ לבית הספר", הוא אומר. "בעירייה שלנו, במדינה שלנו, אנחנו רוצים שהילדים היחידים שלא יילכו לבית הספר, הם אלה שבאמת לא רוצים".

כך פועלת השיטה: בכניסה לבית הספר מותקן חיישן, שקולט את האותות מהצ'יפים המושתלים על שרוולי החולצות. בכל פעם שתלמיד או תלמידה עוברים מתחת לחיישן, נשלחת הודעת טקסט לטלפון הנייד של אחד מהוריו. אם תלמיד מאחר ביותר מ-20 דקות לשיעור, ה-SMS יעדכן על ה"הברזה".

בינתיים, העסק עובד. בשבועיים הראשונים לניסוי, שיעור ההיעדרויות באחד מבתי הספר שהשתתפו בו ירד מ-10% לכמעט אפס. גם התחזוקה פשוטה: "החולצות החכמות" לא זקוקות לטיפול מיוחד, וניתן לכבס ולגהץ אותן כרגיל. עלות המהלך נאמדת בכ-700 אלף דולרים, ובברזיל מעריכים כי עד סוף שנת הלימודים הבאה ילבשו את החולצה עם השתל 43 אלף תלמידים גילאי ארבע עד 14.

עבור סידילן לופס דה סוזה, אם לחמישה ילדים הלומדים כולם בבית הספר - מדובר בפתרון המושלם. "הטכנולוגיה מתקדמת ומתקדמת", היא מביעה את שביעות רצונה. "זה נהדר עבור ההורים, לדעת שהילד שלך הלך לבית הספר... זה מרגיע אותנו".

ומה חושבים התלמידים? תלוי את מי שואלים. "אני אוהב מאוד את הצ'יפ, הוא גורם לי להרגיש בטוח בבית הספר", אמר אחד. "זה ימנע מהרבה ילדים וילדות להבריז מבית ספר כדי ללכת לדייטים", הוסיפה אחרת. תלמיד שלישי, לעומת זאת, הוא בעל תודעה מפותחת יותר באשר לזכויותיו: "למה לצפות בי, לא עשיתי שום דבר רע!".

הגרסה הישראלית: צמידים רוטטים למלצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully