וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכרים את הווטרנים: 25 שנה למצעד החיים בפולין

ענת שלו

16.4.2012 / 14:47

מצעד החיים שנערך ביום השואה, בהשתתפות אלפי בני אדם, בין מחנות ההשמדה אושוויץ לבירקנאו יעמוד השנה בסימן הוקרת כבוד לווטרנים - חיילי בעלות הברית - ששחררו את המחנות

כמדי שנה, גם ביום השואה הקרוב יתקיים מצעד החיים בפולין, בין מחנות ההשמדה אושוויץ ובירקנאו, המהווה משקל נגד לצעדת המוות לפינוי אסירי המחנות לקראת תום מלחמת העולם השנייה. המצעד, שיציין השנה 25 שנים להיווסדו, ידגיש את חלקם של חיילי בעלות הברית, ה"ווטרנים", ששחררו את מחנות ההשמדה לפני 67 שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצעד החיים בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במצעד צפויים להשתתף 10,000 בני אדם, ביניהם ניצולי שואה, בני נוער יהודים מארבעים ושמונה מדינות שונות ברחבי העולם, הרב מאיר לאו, מפקד משטרת ישראל, רב-ניצב יוחנן דנינו, ראש הקרן הקיימת לישראל, אפי שטנצלר ועוד. לצדם יצעדו בגאון מאות וטרנים ממדינות שונות, שהשתתפו בקרבות מלחמת העולם השנייה נגד הנאצים.

ג'ון קרייר, בן 86, היה חייל קנדי שלקח חלק בפלישה לנורמנדי וזכה לשחרר את מחנה ההשמדה בוכנוולד, יום לאחר יום הולדתו העשרים. "אני זוכר איך הרגשתי באותו רגע, הרגשתי שהשגנו את המטרה שלשמה בכלל נלחמנו: הבסנו את הנאצים", מספר קרייר בשיחה עם וואלה! חדשות. "אני בן שמונים ושש ואני יכול לתאר כמה אני מאושר לקחת חלק בדבר הזה. אני מרוצה מהחיים שהיו לי, עבדתי, בניתי משפחה, בית – וכל החיים זה הדבר שיגרום לי להתגאות ולהרגיש שעשיתי משהו עם משמעות בחיים האלה". קרייר יצעד במצעד, ביחד עם עוד מאות וטרנים מרחבי העולם, לצד חלק מהניצולים שאף הוא שחרר, חלקם זכה להכיר ואף ליצור איתם קשרים.

אלי רובינשטיין, המתאם החינוכי של הצעדה הבינלאומית, המתגורר בקנדה מספר כי גם לא-יהודים רבים משתתפים בצעדה: מתוך 12 אלף האמורים להשתתף השנה, כ-30% לא יהיו יהודים. רובינשטיין מסביר על חשיבות המצעד מאחר ומדובר "בדור האחרון, תרתי משמע, מהם ניתן ללמוד ישירות על השואה, מהאנשים שעברו את זה. אנו צועדים את הצעדים האלה בשבילם ובשביל הקרבנות". באשר להוקרה לווטרנים, אמר רובינשטיין: "חוץ מהניצולים, אין גיבורים גדולים יותר מאלה ששחררו את אירופה מהרודנות הנאצית. אנו חייבים להם חוב עצום של הכרת תודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully