וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגים ביום השואה הבינלאומי: מחויבים לא לשכוח

טל שלו

28.1.2012 / 1:44

בנאומים שנשאו לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, אמרו מנהיגים בעולם כי יש לשמר את זכר הנספים ולמנוע הישנות של שואה נוספת. בנוסף, נורבגיה התנצלה לראשונה על חלקה

מנהיגים ואישיים ברחבי העולם נאמו אתמול (שישי) לציון יום השואה הבינלאומי, שחל לאחר 67 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בידי בעלות הברית. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, פרסם הודעה בה קרא "לעולם לא לשכוח, לא עוד", כשהזכיר את שישה מיליון היהודים שנרצחו על ידי הנאצים. "אנחנו מחוייבים לשמור על זיכרונות הנספים, לא רק במחשבות שלנו אלא גם במעשינו". עוד הוסיף אובמה כי "באותה מידה שאנו זוכרים את אלו שקיפחו את חייהם במחנות, מאושוויץ עד טרבלינקה, מדכאו ועד סוביבור, אנחנו מחויבים להשמיע את האמת לאלו שמכחישים את השואה".

אובמה על אירן: "אף אופציה לא ירדה מהשולחן". רויטרס
"לעולם לא לשכוח, לא עוד". ברק אובמה/רויטרס

מיט רומני, המועמד הרפובליקני הבולט לנשיאות ארצות הברית, פרסם גם הוא הצהרה ואמר כי "ביום זה אנו עוצרים כדי לזכור את שישה מיליון היהודים שנרצחו באירופה. בימים אלה, כשמדינת ישראל נמצאת תחת איומי טרור, כשעריצים משחרים לנשק גרעיני וכשמתחולל קמפיין הקורא לשלול את הלגיטימיות של המדינה היהודית, ארצות הברית חייבת לתמוך בבת בריתה בשאיפתה לשלום וביטחון".

לראשונה: התנצלות נורבגית רשמית

נאום נוסף, בעל משמעות היסטורית, נשמע אתמול (שישי) בנורבגיה, כאשר ראש הממשלה, ינס סטולטנברג, התנצל לראשונה על חלקה של ארצו בשואה. "נורבגים היו מעורבים במעצרים, נורבגים נהגו במשאיות. הכל קרה בנורבגיה", אמר בנאום לציון יום השואה הבינלאומי. "היום אני מרגיש כי ראוי שנביע את התנצלותנו העמוקה על כך שהפשעים הללו קרו גם על אדמה נורבגית", אמר סטולטנברג והוסיף כי "הגיעה העת להכיר בכך ששוטרים נורבגים, פקידי ציבור נורבגים ואזרחים אחרים השתתפו במעצר ובגירוש של יהודים"

בתוך כך, גם שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, נאם אתמול בטקס הזיכרון המרכזי לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה באו"ם, ואמר כי "סיפורי הנספים מהדהדים גם היום במסדרונות האו"ם".

פרושאור הזכיר כי עדיין נשמעים קולות של אנטישמיות בעולם ונתן כדוגמה את נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, ה"עומד מעל בימת האו"ם ומכחיש ללא בושה את השואה, בעוד ממשלתו מאיימת להוציא לפועל אחת נוספת". הוא הוסיף כי "ציון יום השואה ברחבי העולם, מטרתו היא לא רק להזכיר אלא גם להתריע. חובתנו לשאת את לפיד הזיכרון ולהמשיך ולחנך את הדורות הבאים, בכדי שהדבר לא יישנה יותר לעולם. זוהי חובתנו לעבר ומחויבותנו לעתיד".

עוד בנושא:
לראשונה: נורבגיה התנצלה רשמית על חלקה בשואה
ביניש בטקס יום השואה: "עדיין פוגעים במיעוטים"
50 שנה למשפט אייכמן: התובע זוכר כל רגע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully