וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: יאיר לפיד מקים מפלגה בשם "עתיד"

פנחס וולף

15.4.2012 / 20:50

שלושה חודשים לאחר שהודיע על הצטרפותו לפוליטיקה ולאחר שיח פוליטי ענף בנוגע לדרכו הפוליטית העתידית, יאיר לפיד קיבל החלטה. בשלב זה לא נחשפה עדיין רשימת החברים במפלגה

לאחר אינספור ספקולציות באשר לכיוונו הפוליטי של יאיר לפיד מאז הכריז על כניסתו לפוליטיקה לפני כשלושה חודשים, הערב (ראשון) נודע כי לפיד החליט על הקמת מפלגה חדשה בשם "עתיד". מפלגת עתיד, לא תהיה בנויה על פלטפורמה של מפלגה אחרת, אלא מדובר במפלגה חדשה לחלוטין, ולכן היא גם מוגבלת בהוצאות, כמו כל מפלגה חדשה אחרת. בימים הקרובים ייערך רישום למפלגה ברשם המפלגות והמוסדות המפלגתיים יוקמו רק לאחר סיום הרישום.

בשלב זה לפיד שומר את הקלפים קרוב לחזה ולא חושף את זהות החברים ברשימה, אך יחד עם זאת כבר מינה לפיד שורה של תפקידים. דוברת המפלגה תהיה נילי רייכמן, שכיהנה בעבר בתפקיד דוברת הליכוד, מנכ"ל המפלגה יהיה קובי מויסא, מנהל הקמפיין יהיה הלל קוברינצקי, מנכ"ל חברת AT&T ישראל, ובתור ראש מטה המתנדבים תכהן תמי נשיא, מפיקת "אולפן שישי" לשעבר. לצד זאת גייס לפיד לשורותיו גם את הפרסומאי הוותיק יורם באומן, שהיה אחראי לקמפיין של הליכוד בבחירות 2009.

יאיר לפיד, אוניברסיטת תל אביב. נמרוד סונדרס
מדובר במפלגה חדשה לחלוטין, ולכן היא גם מוגבלת בהוצאות, כמו כל מפלגה חדשה אחרת. לפיד/נמרוד סונדרס

מאז הודיע שיצטרף לפוליטיקה עלו השערות רבות באשר לשמות הפוטנציאליים שעשויים להצטרף למפלגתו של לפיד. בין השמות שהוצפו בשיח הציבורי היו מנכ"ל טבע לשעבר, שלמה ינאי, ומנכ"לית בנק לאומי לשעבר, גליה מאור. עוד בטרם הודיע לפיד על הצטרפותו לפוליטיקה הועלו שמות נוספים, ביניהם מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, ניצב מיקי לוי; קרנית גולדווסר, אלמנתו של אהוד גולדווסר; ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן; הפעיל החברתי, הרב שי פירון; ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, איתן חי-עם. יחד עם זאת הפרסומים הללו זכו לתגובה מזלזלת מצד לפיד שאמר אז לוואלה! חדשות כי "גם ליידי גאגא, ציפי פרימו מחולון וטום, החתול המדבר, איתי ברשימה".

לפני כחודש התארח לפיד במפגש המועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל אביב, בה הציג את משנתו הפוליטית בדברים שנשא בנושא "שינוי סדר העדיפויות כאתגר לאומי". לדבריו, במציאות הנוכחית לא קיימות סיבות רבות לאופטימיות, שכן "אין אפילו קצה קצהו של משא ומתן לשלום, החלטנו שאנחנו מעבירים את הבעיה לדור הבא כי אין לנו חשק לטפל בה". לפיד אף ציין כי הצד הישראלי אינו האשם במבוי הסתום אליו נקלע הליך המשא ומתן, ואמר כי "רוב האשמה רובצת על הצד הפלסטיני, אני לא בטוח שהם, כעם, בשלים לעשות איתנו שלום. בינתיים אנחנו נותנים לקיצוניים משמאל ומימין לתת פתרונות הזויים שייגמרו במדינת כל אזרחיה - היא סוף הרעיון הציוני".

לפיד שב והזכיר את ארבעת עקרונותיו: שינוי שיטת הממשלה, לפיה ראש המפלגה הגדולה ביותר ימונה לראש הממשלה, והעלאת אחוז החסימה ל-6% "כדי שמפלגות סקטוריאליות יצטרכו להתאחד, ולא כמו במצב הנוכחי שבו מפלגות ערביות מתחרות ביניהן מי תהיה זו שתשנא את ישראל יותר". העיקרון השני אותו הציג לפיד הוא ביטול חוק טל ו"חוק נהרי" הפוטר חרדים מלימודי הליב"ה; מלחמה בפשיעה הוא העיקרון השלישי, אותו הרחיב לפיד גם למאבק בשחיתות הממסדית וטען כי "גם ממשלה של 40 שרים וסגני שרים זו שחיתות"; ובעקרון הרביעי הדגיש את החשיבות בשינוי סדרי העדיפויות בתקציב המדינה.

עוד באותו נושא:
יאיר לפיד פורש מ"אולפן שישי", ייכנס לפוליטיקה
לפיד על הקיפאון בתהליך המדיני: הפלסטינים אשמים
אושר החוק: יאיר לפיד יאלץ לדווח על תרומותיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully