וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לחצה, ולופטהנזה לא תטיס פעילים פרו-פלסטינים

טל שלו

13.4.2012 / 15:16

זעם בקרב עשרות פעילים, שהיו אמורים לבוא לארץ ביום ראשון, ושקיבלו הודעה מחברת התעופה הגרמנית, לפיה כרטיסיהם בוטלו. חברות נוספות צפויות לנקוט צעדים דומים

פעילים שבכוונתם לבוא לישראל ביום ראשון, במסגרת מה שמכונה "המטס הפרו פלסטיני השני", טוענים כי כרטיסי הטיסה של כמה מהם בוטלו. לטענתם, ההוראה לכך הגיעה ממשרד החוץ בישראל, שמפעיל לחץ על חברות התעופה הזרות זה כמה ימים.

אתרי אינטרנט ובלוגים המופעלים על ידי פעילי שמאל ועל ידי פעילים פרו-פלסטיניים, דיווחו הבוקר (שישי) כי עשרות נוסעים, שרכשו כרטיסי טיסה לישראל בחברת לופטהנזה, קיבלו אמש הודעה, לפיה הזמנתם בוטלה "לפי הוראה שהתקבלה מישראל". לא ידוע אם הפעילים שהטסתם נאסרה הם אותם פעילים שגורשו מישראל כשהגיעו לארץ במטס הקודם. ההערכה היא כי חברות תעופה זרות נוספות צפויות ללכת בעקבותיה של לופטהנזה.

משרד הפנים העביר בשבוע שעבר לחברות התעופה הזרות רשימות של מנועי כניסה לישראל, בבקשה שלא לאשר את עלייתם למטוסים. במקביל, בימים האחרונים יצרו אנשי משרד החוץ קשר עם משרדי החוץ בכמה מדינות, וחלקם פרסמו אזהרת מסע, עם המלצה לאזרחיהן שלא להשתתף במטס. במשרד החוץ, שאמור להיות הגורם המקשר בין כל הגורמים הישראליים - המשטרה, שירות בתי הסוהר, רשות שדות התעופה והרשויות הזרות, והתקשורת הבינלאומית המתעניינת באירוע, יצרו קשר גם עם הקונסולים הזרים בישראל, כדי לתאם נהלים לגבי דרכים ליצירת קשר עם הפעילים שעשויים להיעצר ברדתם מהמטוסים, להיות מוחזקים במשמורת עד לטיסה או לבוא לדיון מול שופט.

כוננות שוטרים בנמל התעופה בן גוריון לקראת המטס הפרו פלסטיני. קובי אליהו
שוטרי מג"ב ממתינים לפעילים במטס הקודם, יולי 2011/קובי אליהו

ואכן, לטענת הפעילים, ישראל יצרה "רשימה שחורה" של שמות שנאסר עליהם להיכנס לתחומיה. כל אחד מבעלי כרטיסי הטיסה, שהייתה אמורה לנחות בארץ ביום ראשון, קיבל הודעה בה נאמר שמושב המטוס שלו בוטל, וכי כספו יושב לו. בהודעת שמסרו הפעילים, נאמר כי "הנוסעים בטיסות לופטהנזה לא ביצעו כל פשע, ואינם מכירים ב'שיטות המאפייה' האלו".

פעיל מסקוטלנד: נתבע את חברות התעופה

השבוע, אמר לוואלה! חדשות מייק נפיאר, פעיל מסקוטלנד, כי "אנחנו באים לנמל התעופה שלכם חמושים במשקפי שמש ומגבות בתקווה להגיע משם לבית לחם. כבר הייתי בגדה המערבית 18 פעמים ובכל נחיתה בישראל הייתי צריך לשקר ולומר שבאתי לבלות בתל אביב. ישראל מבצעת סגר ומצור על הגדה המערבית שהפכה לכלא ענק אבל גם לאסירים מותר לקבל אורחים". "הממשלה הישראלית נוהגת בטיפשות כשהיא מדברת על כך שבכוונתנו לערוך פרובוקציות או להתקיף את ישראל", אמר.

לדבריו, אם חברות התעופה יאסרו על הטסתו או על הטסת חבריו, הם יישקלו להגיש תביעה משפטית. "כולנו נוסעים שקטים ונורמליים. כמי שרכשו כרטיסים, אנו מצפים מהחברות לעמוד בחוזה בינינו ולהטיס אותנו לתל אביב. כל שאנו רוצים הוא לבקר את חברינו בפלסטין, ואם חברות התעופה ימנעו מאיתנו לטוס - הן יתרמו, מעשית, לסגר הבלתי חוקי על הגדה המערבית ויהיו חשופות לתביעות מצדנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אנשי שמאל בישראל: "לא נקיים הפגנות או הפרות סדר"

במשטרה מתכוונים להתפרש בנמל התעופה בכוחות מתוגברים, ושוטרים רבים בלבוש אזרחי יצפו לנחיתתם של הפעילים שיצליחו לבוא לישראל. כ-1,500 פעילים הודיעו על כוונתם להגיע לנתב"ג, ואמרו כי ברצונם לסייר בשטחים ולהגיע לבית לחם. פעילי שמאל אמרו כי יחכו להם באולם קבלת הפנים, והדגישו כי אין בכוונתם לקיים הפגנות באולם, אלא רק לקבל את פני הפעילים הזרים.

"אנחנו מקווים שהמשטרה תפעיל שיקול דעת, ולא תעצור אנשים רק על סמך דעותיהם הפוליטיות", אמרה השבוע ליהי רוטשילד, מהישראלים שנמצאים בקשר עם הפעילים הזרים. "לא תהיה שום הפרת סדר או הפגנה אלא הרמת שלטים פשוטה ורגילה, וכל מי שטוען שיש לנו כוונה לקיים פרובוקציות אינו מחובר למציאות. לא אנחנו ולא הפעילים שיגיעו לארץ מתכוונים לקיים הפגנות או הפרות סדר", הוסיפה רוטשילד.

הערכה: כ-1,500 פרו-פלסטינים ינסו לבוא לנתב"ג
ישראל נערכת להגעת פרו-פלסטינים: "פרובוקציה"


לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully