וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: כ-1,000 פרו-פלסטינים ינסו להתפרע בנתב"ג

11.4.2012 / 16:17

בישראל לא חוסכים באמצעים, ובין היתר מפעילים לחץ כלכלי על חברות התעופה הזרות כדי שאלו ימנעו מהפעילים לעלות אל המטוסים בדרכם ארצה

המשטרה נערכת להגעתם של בין 500 ל-1,000 פעילים פרו-פלסטיניים לנמל התעופה בן גוריון ביום ראשון הקרוב, שינסו להיכנס לישראל ולשבש את הפעילות בשער התעופה המרכזי של המדינה באחד הימים העמוסים בו בשנה. במבצע המשטרתי, המכונה "מרחב מוגן 2", ייטלו חלק מאות שוטרים, רובם בלבוש אזרחי וללא נשק.

הערכות משטרתית גדולה לקראת מטס הפעילים בפרו פלסטינים, יולי 2011. אורי לנץ
"כ-1,000 פעילים יגיעו". שוטרים מחכים למתפרעים בנתב"ג בשנה שעברה/אורי לנץ

הבוקר (רביעי) נערך דיון שכלל את נציגי כל הגופים הערוכים לטפל במפגן המחאה – נציגי המשטרה, אגף המודיעין בצה"ל, שירות בתי הסוהר, משרד החוץ ומשרד הפנים, ונציגי משטרת מחוז מרכז, בפיקודו של ניצב בנצי סאו, אשר מופקדים על ניהול המבצע. על פי התכנית, משרד הפנים לא יתיר לפעילים להיכנס לשטח ישראל, ואלה יועלו על טיסות שישיבו אותם למדינות היעד.

דווקא באחד הימים העמוסים בנתב"ג

המערך, בראשו עומד השר לביטחון הפנים, יצחק ארהונוביץ', עומד בשיתוף פעולה עם חברות התעופה השונות, בניסיון לבלום את מרבית הפעילים בדרכם – עוד בטרם יעלו על הטיסות לארץ. בישראל מפעילים לחצים כלכליים על חברות התעופה, בין היתר באמצעות ה"איום" בעלות הטסת הפעילים חזרה ליעדם – עלות בהן יישאו החברות.

לקראת הגעת הפעילים, הפיקו גורמי הביטחון והמודיעין לקחים מהאירוע הדומה בנתב"ג בשנה שעברה, אולם הם מודעים לכך שגם המארגנים ביצעו הפקת לקחים. הפעילים, רובם ממדינות מערב-אירופה, מציפים בשבועות האחרונים את הרשתות החברתיות בפעולות הסחה, במטרה ליצור בלבול בקרב קהיליית המודיעין הישראלית בדברי פרטי האירוע.

בקהיליית המודיעין עוקבים כבר תקופה ממושכת אחר הפעילים המרכזיים, והם צפויים כאמור למצוא עצמם מסורבים כניסה לישראל. פעילים נוספים שיגיעו וייעצרו יילקחו על יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר למתקני כליאה, שם יוחזקו עד גירושם מהארץ. במערכת הביטחון נערכים גם למנוע מפעילים שינסו להגיע לאזורי קו התפר עם יהודה, שומרון ועזה, ולערוך שם הפגנות.

במשטרה נערכים גם להגעתם של פעילי שמאל ישראלים, אשר צפויים לנסות לסייע לפעילים להפר את הסדר בנמל התעופה ביום העמוס, בו אמורים לעבור בשערי השדה כ-45 אלף נוסעים. גם פעילי ימין צפויים להגיע לשדה ולמחות מצדם. במערך הישראלי מודעים לעובדה שהמבחן ביום ראשון הנו גם אתגר הסברתי; על כן, מערך גדול של דוברים יהיה נוכח אף הוא בשדה.

עוד בנושא
ישראל נערכת להגעת פרו-פלסטינים: ”פרובוקציה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully