וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה דחתה שיגור הטיל הבליסטי

12.4.2012 / 7:37

מקור ממשלתי בצפון קוריאה טוען כי שיגור הטיל, שעורר ביקורת וחשש במדינות השכנות ובמערב, כבר לא ייצא לפועל היום. "מזג האוויר גרוע, ואנחנו כבר לאחר הזמן המיועד", הסביר

מזג האוויר שינה את התוכניות: ארבעה ימים לאחר שהציגה את הטיל הבליסטי שלה לראווה, ולאחר ביקורת בינלאומית חוצת יבשות, מסתמן הבוקר (חמישי) כי צפון קוריאה תדחה את שיגור הטיל - בגלל תנאי מזג האוויר.

המידע, שלא אומת על ידי גורם רשמי, דווח בסוכנות הידיעות היפנית "קיודו" מפי מקור ממשלתי. "מזג האוויר גרוע, ואנחנו כבר לאחר הזמן המיועד, כך שכנראה לא נעשה זאת", אמר המקור בעילום שם.

צפון קוריאה הודיעה לפני יומיים כי היא כבר סיימה את ההכנות לשיגור הלווין שלה "קוואנג-מיונג-סונג 3" ("שביל החלב 3") אל החלל באמצעות טיל - שיגור שבכל העולם התייחסו אליו כאל שיגור של טיל בליסטי, העומד בניגוד מוחלט להסכם שחתמה פיונגיאנג עם ארצות הברית בחודש פברואר האחרון, במסגרתו התחייבה לחדול מניסויי טילים ונשק גרעיני. אז גם דווח, מפי אותה סוכנות ידיעות, כי בהודעתה חזרה והבהירה המדינה הקומוניסטית המבודדת כי מדובר בלווין "למטרות שלום".

עיתוי שיגור הלוויין אינו מקרי, כאשר בימים אלה מציינת קוריאה הצפונית את חגיגות יום הולדתו המאה של מייסד המדינה, "המנהיג הגדול", קים איל-סונג. יום הולדתו מצוין במדינה כחג לאומי רשמי.

השיגור המתוכנן המשיך לסחוט הודעות גינוי חריפות מכל קצוות העולם, ובין היתר אף משתי בעלות בריתה של צפון קוריאה - סין ורוסיה. סין קראה לשתי הקוריאות "לשמור על איפוק", ובתדריך לעיתונאים הוסיף, דובר שר החוץ הסיני, ליו וויימין, כי על כל הצדדים "לכבד את החוק הבינלאומי כדי למנוע החרפת המתיחות בחצי האי".

ברוסיה היו חריפים יותר. במשרד החוץ במוסקבה מתחו ביקורת על תוכנית השיגור, וקראו למצוא פתרון דיפלומטי למשבר. "אנו רואים בהחלטה של פיונגיאנג דוגמה להתעלמות מהחלטות מועצת הביטחון", צוטט דובר המשרד בסוכנות הידיעות RIA.

עוד בנושא
צ' קוריאה מוכנה לשיגור; חברות שינו נתיבי טיסה
לא רק טיל - "צפון קוריאה נערכת לניסוי גרעיני"
צפו: הטיל המסתורי של צפון קוריאה מוכן לשיגור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully